برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان گفت: زلزله رخ داده در استان گیلان مربوط به "گسل خزر" بوده است.

مازندمجلس: پانته‌آ گیاهچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به زلزله عصر امروز گیلان و با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه مردم و مسئولان استان گیلان اظهار داشت: لازم است تا تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حالت آماده باش قرار بگیرند.
به گزارش نامه نیوز مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان با انتقاد از عدم آمادگی لازم مردم و مسئولان مدیریت بحران استان گیلان عنوان داشت: متاسفانه اقدامات آموزشی پیش از زلزله به‌خوبی به مردم و مسئولان داده نشده است‌.
وی با با بیان اینکه داشتن آگاهی کامل سبب کاهش خسارات در مواقع بحران می‌شود خاطرنشان کرد: این باور غلط است که در هنگام زلزله همه به خارج از خانه‌ها فرار می‌کنند بلکه بهتر است به‌جای این کار در مناطق امن خانه پناه گرفته و این نقاط را بشناسند.
گیاهچی با تاکید بر اینکه لازم است تا آموزش‌های قبل، حین و بعد از زلزله به مردم داده شود ابراز داشت: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده زلزله رخ داده در استان گیلان مربوط به "گسل خزر" بوده است.
مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان با بیان اینکه ضروری است تا مرکز لرزه‌نگاری در مرکز مدیریت بحران مستقر باشد خاطرنشان کرد: باید مانورهای زلزله به‌طور جدی برگزار شود.
گیاهچی با اشاره به علل وقوع زلزله در ایران در چند هفته اخیر عنوان داشت: در حال حاضر دیواره‌های پوسته زمین در ایران فعال شده و سبب آزادن شدن نیروی زمین می‌شود.
وی با اعلام اینکه دیگر زلزله‌ای با قدرت زلزله کرمانشاه به این زودی رخ نمی‌دهد ابراز داشت: به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که آیا باز هم پس لرزه‌های این زلزله در گیلان رخ می‌دهد یا خیر اما مردم و مسئولان باید در حالت آماده باش باشند.
به گزارش تسنیم، زلزله‌ای به بزرگی 4.8 ریشتر دقایقی قبل استان گیلان را لرزاند که مرکز آن در حوالی شهرستان لنگرود بود.
زلزله گیلان استان اینکه مسئولان بحران گیاهچی مدیریت عنوان خاطرنشان زلزله‌ای به‌طور ابراز معدنی مدیرکل تاکید اشاره تسنیم آمادگی آماده شناسی گزارش اکتشافات