برگزیده ها

مازندمجلس: وبگاه آمریکایی از برنامه‌های دولت این کشور برای ایجاد شبکه جاسوسی جهانی برای مقابله با دشمنان خبر داد.

مازندمجلس: گفته می‌شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی پیشنهادها برای ایجاد شبکه جهانی خصوصی جاسوسی است. این شبکه آژانس‌های اطلاعاتی این کشور را دور زده و به طور مستقیم به کاخ سفید و «مایک پومپئو» رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) گزارش می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز به نوشته وبگاه «اینترسپت» این برنامه‌ها توسط «اریک پرنس» موسس شرکت «بلک واتر» ، «جان. آر. مگر» از نیروهای کارآزموده سیا با کمک «اولیور نورث» از مقام‌های دولت آمریکا در دهه هشتاد میلادی شکل گرفته است.
برخی مقام‌های کنونی و سابق آمریکا و دیگر مقام‌های مرتبط با این برنامه‌ها گفتند که این برنامه به عنوان روشی برای مقابله با دشمنان پنهان دولت که خواهان ضربه زدن به  ترامپ هستند، به کاخ سفید ارائه شده است.
یک مقام ارشد پیشین اطلاعاتی آمریکا که گزارش‌های موثقی را در این زمینه داشت، گفت: «پمپئو نمی‌تواند به دیوان سالاری سازمان سیا اعتماد کند، بنابر این لازم است ما چنین شبکه‌ای را ایجاد کرده تا گزارش‌ها به طور مستقیم به دست او برسد. این یک عملیات ویژه بدون تشریفات اداری است.  تمام نکته این است که این گزارش‌ها قرار است مستقیم به دست ترامپ و پمپئو برسد.»
برخی مقام‌های نزدیک به ترامپ از جمله «مایکل آنتان»سخنگوی شورای امنیت ملی گفته‌ است که اطلاعی در این زمینه ندارد. دیگر مقام‌های دولت ترامپ همچون «مایک پنس» معاون رئیس جمهور که گفته می‌شد در جریان امر قرار دارد نیز منکر این قضیه شد.
این در حالی است که دو مقام سابق اطلاعاتی آمریکا گفتند که پومپئو کاخ سفید را تحت فشار گذاشته تا با پیش بردن این توافق ارتشی از جاسوسان بدون پوشش دیپلماتیک را در خارج ایجاد کند .
گفته می‌شود که افراد دخیل در این برنامه با کمک کنندگان مالی ترامپ به طور مخفیانه دیدار کرده و تقاضای حمایت‌های مالی کرده‌اند.
آمریکا ترامپ مقام‌های اطلاعاتی ایجاد مستقیم برنامه گفتند زمینه پمپئو گزارش‌ها جاسوسی برنامه‌ها پنهان دشمنان پومپئو گزارش جمهور