برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر موزه عروسک و اسباب بازی کاشان گفت: پس از پروژه مرمت، موزه بازگشایی شد.

مازندمجلس:

امیر سهرابی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: موزه عروسک و اسباب بازی کاشان پس از یک سال فعالیت مرمتی و با اضافه شدن بخش اقامتی بازگشایی شد.

وی افزود: این نخستین تجربه تلفیق موزه و اقامتگاه در حوزه گردشگری کشور است و اقامتگاه نیز تحت تاثیر موضوعات فعالیت‌های موزه قرار دارد.

سهرابی گفت: شب ماندن در موزه می تواند گردشگر را در حال و هوای موزه نگه دارد و موزه برنامه‌های بیشتری را داشته باشد. وقتی در نوع اقامت دارید به طور مثال روز با مجموعه موزه آشنا می شوید و موزه را می بینید. عصر در کارگاه عروسک سازی شرکت و شب هم خیمه شب بازی تماشا می کنید. این اتفاق گردشگر را بیشتر با موضوع موزه درگیر می کند.

مدیر موزه اسباب بازی و عروسک کاشان درباره مرمت بنای تاریخی این موزه نیز گفت: بنای موزه یک طبقه زیرین داشت که در حوالی سالهای ۶۰ صاحب خانه قبلی، حوضخانه را تخریب و روی حیاط سقف زده بود و این بنا مانند دیگر بناهای تاریخی کاشان الگوی گودال باغچه داشت. در این پروژه بخشی از فضای سقف به سب گودال باغچه باز شد و در طبقه پایین نیز با مرمت فضای جدیدی برای آثار موزه ایجاد شد.همچنین تماشاخانه ای هم برای اجرای نمایش های سنتی ایجاد شده است.

گفتنی است موزه عروسک و اسباب بازی کاشان از بیش از دو سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه موضوع خاص مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. گنجینه این موزه بخشی از قدیمی ترین عروسک های خیمه شب بازی ایران را شامل می شود و تاریخ عروسک‌ها و اسباب بازی ها را می توان در این موزه تماشا کرد. موزه عروسک و اسباب بازی کاشان در محله خانه های تاریخی این شهر قرار گرفته است.

عروسک کاشان اسباب فعالیت تاریخی گودال گرفته ایجاد باغچه گردشگر بازگشایی سهرابی اقامتگاه تماشا موضوع