برگزیده ها
برجام، متعلق به یک یا دو کشور نیست/ توافق هسته‌ای با ایران عملکرد خوبی دارد

مازندمجلس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم پایبندی دولت فعلی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

مازندمجلس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم پایبندی دولت فعلی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه خبری «یورو نیوز» گفت که برجام متعلق به یک یا دو کشور نیست بلکه قطعنامه سازمان ملل متحد است و انتظار داریم همه طرف‌ها به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر این که برجام به خوبی عمل می‌کند، تصریح کرد که لازم است همه طرف‌ها از جمله دولت فعلی آمریکا به تعهدات خود در قبال این توافق عمل کنند.

موگرینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اتحادیه اروپا تا کجا حاضر است در زمینه توافق هسته‌ای ایران، از تهران در مقابل دولت آمریکا دفاع کند، گفت: «توافق هسته‌ای که با تهران امضا کردیم، کارکرد مناسبی دارد. این سندی با بیش از هزار صفحه است که در آن تهران تعهدات بسیار دقیقی را پذیرفته و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون ۹ بار پایبندی ایران را به توافق تائید کرده است. شما توافقی را که به خوبی عمل می‌کند، لغو نمی‌کنید. این مسئله برای امنیت اروپا و منطقه اولویت دارد.»

وی ادامه داد: «رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده که استراتژی کشورش در مقابل ایران، شک و تردید نسبت به پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای است.  ما به دوستان آمریکایی‌مان یادآوری کرده‌ایم که این توافق متعلق به یک یا دو کشور نیست، بلکه یک قطعنامه سازمان ملل متحد است و ما انتظار داریم همه طرف‌ها همچنان به طور کامل به آن متعهد باشند».

 

توافق هسته‌ای اروپا آمریکا پایبندی تهران متعلق طرف‌ها اتحادیه موگرینی برجام تعهدات می‌کند انرژی المللی آژانس مقابل باشند قطعنامه سیاست مسئول خارجی فدریکا انتظار تاکید داریم