برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: ایران امروز استخوان در گلو و خار در چشم آمریکاست و مانع دست‌یابی آمریکا به اهدافش در خاورمیانه شده است.

مازندمجلس:سید احمد خاتمی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مراسم عمامه‌گذاری برای روحانیون در حقیقت تولدی جدید با مسئولیت‌های سنگین است.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: لباس روحانیت، لباسی همانند دیگر لباس‌ها نیست بلکه هدف و جهتی مقدس دارد، عمامه لباس فرشتگان، پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم است، در اغلب روایات آمده که امامان معصوم اغلب عمامه مشکی داشتند و یکی از ریشه‌هایی که سادات عمامه مشکی می‌گذارند همین مسئله است.

وی با بیان اینکه این لباس مسئولیت‌آور است، عنوان کرد: روحانیون با این لباس شناسنامه‌دار می‌شوند و این لباس هویت کسانی است که معمم می‌شوند. این لباس تداعی دین و معنویت می‌کند بنابراین باید مراقب بود که این لباس خدشه‌دار نشود چرا که هر کاری که انجام دهید آن را به لباس شما تعمیم می‌دهند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معمم‌شدن لباس تبلیغ دین است، بیان کرد: تبلیغ فقط منبر رفتن نیست و روحانیون در تبلیغ باید مطالعه کرده سخن بگویند بنابراین باید همیشه مقید به نوشتن و مطالعه باشند، زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغ است در هر مقطعی رسالتی به دوش انسان است و نکته سوم شجاعت در ابلاغ تکلیف است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه روشنگری همیشه هزینه داشته و دارد، عنوان کرد: هزینه روشنگری در زمان طاغوت زندان و شکنجه بود.

وی با تاکید بر داشتن بصیرت اظهار داشت: بصیرت این است که بدانیم دشمن کجاست و چرا عصبانی است. آمریکا در جریان مذاکرات به‌دنبال چند مسئله بود نخستین آن پایین کشیدن فتیله هسته‌ای بود. آمریکا تصور می‌کند در این زمینه موفق شده اما اعتقاد ما این است که چون فناوری هسته‌ای بومی شده پس آمریکا موفق نشده چراکه وقتی علم و فناوری بومی شد، قابل از بین بردن نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت موشکی ایران مورد دیگری بود که آمریکا به‌دنبال آن بود، گفت: آمریکا در این عرصه شکست خورد و همه مسئولان به تبعیت از مقام معظم رهبری گفتند که این موضوع قابل مذاکره نیست.

وی با بیان اینکه عدم حمایت ایران از حزب‌الله و فلسطین دیگر خواسته آمریکا بود که در این عرصه هم موفق نشد، عنوان کرد: نکته دیگر که آمریکا به دنبال آن بودند تشکیل خاورمیانه بزرگ بود که ایران امروز استخوان در گلو و خار در چشم آمریکاست و مانع دست‌یابی آمریکا به اهدافش در خاورمیانه شده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد اما روحانیت نباید سبب ناامیدی در مردم شود و همواره باید از موضع حق دفاع کند و در کل روحانیت موظف به بیان واقعیات هستند.
29215

آمریکا اینکه تهران روحانیت عمامه تبلیغ روحانیون رهبری عنوان هسته‌ای همیشه مطالعه فرشتگان پایین روشنگری هزینه خاورمیانه فناوری به‌دنبال بصیرت خبرگان بنابراین امامان امام‌جمعه مراسم اظهار معصوم مسئله عمامه‌گذاری می‌کند می‌شوند کشیدن هیئت‌رئیسه