برگزیده ها

مازندمجلس: کمیته مبارزه با فساد عربستانی در راستای کمپینی که اخیرا علیه فساد به راه انداخته تاکنون ۳۲۰ تن را احضار و پرونده برخی از آن‌ها را به دادستانی ارجاع داده است.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه مستقل رأی الیوم، سعود المعجب، دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد افرادی که از سوی کمیته مبارزه با فساد احضار شده‌اند به ۳۲۰ تن می‌رسد. این کمیته پرونده برخی از این افراد را به دادستانی کل ارجاع داده است.
مقامات عربستانی چهارم نوامبر گذشته بیش از ۲۰۰ تن از جمله ۱۱ شاهزاده و چهار وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق را به اتهام فساد بازداشت کردند اما بعدا برخی از آن‌ها را آزاد کردند. حساب‌های بانکی این افراد نیز از سوی مقامات عربستانی بلوکه شد.
به گفته مسئولان عربستانی بیشتر بازداشت شدگان با حل و فصل پرونده‌شان و دادن بخشی از ثروت خود در ازای آزادی توافق کرده‌اند.
سعود المعجب تأکید کرد: دادستانی کل پرونده‌های برخی از بازداشت شدگان را بررسی کرده و قرار است برخی از آن‌ها آزاد شوند.
وی تأکید کرد: دو مرحله برای برخورد با پرونده‌های فساد وجود دارد. مرحله اول مذاکره و حل و فصل است که این مرحله ظرف چند هفته به پایان می‌رسد.
المعجب تأکید کرد: مرحله دوم مرحله ارجاع به دادستانی کل است. اگر اسناد و مدارک کافی نباشد متهم به محض پایان تحقیقات آزاد می‌شود.
مرحله تأکید دادستانی بازداشت عربستانی المعجب کمیته آن‌ها پایان شدگان پرونده‌های ارجاع عربستان مبارزه آزادی می‌رسد احضار افراد مقامات