برگزیده ها

مازندمجلس: "در حالی که آمریکا درخواست دارد تا محدودیت‌های بیشتری در حوزه سوخت علیه کره شمالی وضع شود، احتمالا روسیه برای جلوگیری از فروپاشی کامل رژیم پیونگ‌یانگ تلاش می‌کند."

مازندمجلس: دویچه وله گزارش کرده است: بنا به گزارش‌هایی از داخل کره شمالی، قیمت سوخت دیزل و بنزین در این کشور طی ماه گذشته به سرعت کاهش یافته و ظاهرا روسیه، علیرغم تلاش‌های بین‌المللی برای به انزوا کشاندن رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ برای توقف توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک دوربرد، تامین ملزومات این کشور را افزایش می‌دهد.
بر اساس گزارش شهروند خبرنگاران درخصوص مسائل داخلی کره شمالی برای خبرگزاری بین‌المللی "پرس ایژیا" (API)، قیمت سوخت از ماه نوامبر و پس از ماه‌ها نوسان، شروع به کاهش کرد.
گزارش‌ها نشان می‌دهند، قیمت یک لیتر سوخت دیزل اکنون ۰.۸۲ دلار است که در مقایسه با اوایل ماه نوامبر، ۶۰ درصد کاهش داشته است. هر لیتر بنزین نیز اکنون به قیمت ۲ دلار فروخته می‌شود که با ۲۵ درصد کاهش قیمت روبه‌رو بوده است.
این کاهش سریع قیمت‌ها علیرغم تحریم‌های سختگیرانه علیه پیونگ‌یانگ، از جمله تحریم‌هایی برای محدود کردن حجم سوخت کره شمالی صورت می‌گیرد. یکی از خبرنگاران API گزارش می‌کند که "حجم عظیم" سوخت از جانب روسیه به استان "یانگانگ" کره شمالی وارد می‌شود.
جیمز براون، استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه تمپل و کارشناس تجارت روسیه و کره شمالی گفت: دشوار است که دقیقا بگوییم چقدر سوخت به کره شمالی وارد می‌شود اما واضح است که اخیرا روسیه سوخت کره شمالی را تامین می‌کند. به طور مشخص، روسیه و چین صبر خود را در برابر اقدامات آمریکا از دست داده‌اند.
وی به دویچه وله گفت: آنان احساس می‌کنند به وظیفه خود برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی عمل کرده‌اند اما به نظر آن‌ها واشنگتن باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد.
شمالی روسیه گزارش نوامبر خبرنگاران اکنون می‌کند تامین اقدامات بین‌المللی دویچه بنزین علیرغم افزایش پیونگ‌یانگ