برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر انگلیس با «غیرسازنده» خواندن تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، این اقدام واشنگتن را محکوم کرد.

مازندمجلس:  «ترزا می» روز چهارشنبه با «غیرسازنده» خواندن تصمیم «دونالد ترامپ» به شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، این اقدام رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد.
به گزارش نامه نیوز ترزا می یکی از چندین اعضای پارلمان انگلیس است که با اعتراض به تصمیم بحث برانگیز ترامپ، آن را تهدیدی برای صلح خواند.
نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با حضور در مجلس عوام به اعضای این مجلس از «قصد خود برای گفتگو با دونالد ترامپ پیرامون موضوع بیت المقدس»سخن گفت و تأکید کرد که «سرنوشت بیت المقدس باید در توافقی مورد مذاکره میان اسرائیل و فلسطین تعیین شود و در نهایت، بیت المقدس باید پایتخت مشترک میان دولتهای اسرائیلی و فلسطینی باشد».
ترزا می در ادامه افزود که «ما [انگلیس] به حمایت خود از راه حل دو دولت ادامه می دهیم و به اهمیت بیت المقدس معترف هستیم و موضع خود را در مورد این مسئله تغییر نداده ایم».
سیاستمداران انگلیس می گویند که این اقدام آمریکا نشاندهنده آن است که رئیس جمهور این کشور «از نقش میانجیگری واشنگتن در مذاکرات صلح کناره گیری کرده» و این اقدام از خطر به راه افتادن «دور دیگری از خشونتها» حکایت می کند.
در همین راستا، «لیلا موران» عضو دموکرات لیبرال پارلمان انگلیس- و تنها عضو پارلمان با اجدادی فلسطینی- اظهار داشت: «نخست وزیر باید از بقایای روابط ویژه [میان انگلیس و آمریکا] برای ترغیب رئیس جمهور ترامپ به تجدیدنظر در تصمیم خود استفاده کند».
وی در ادامه افزود: «اکنون احتمال بسیار زیادی وجود دارد که راه حل دو دولت از میان برود و از این رو، آغاز دور دیگری از خشونتها در منطقه قابل پیش بینی است».
لیلا موران همچنین متذکر شد که «این اقدام ترامپ با خطر تقویت حمایتها از افراط گرایان و افزایش احتمالی حملات تروریستی جدید در غرب همراه خواهد بود».
انگلیس ترامپ المقدس اقدام تصمیم جمهور ادامه پارلمان آمریکا افزود چهارشنبه دیگری خشونتها موران فلسطینی دونالد پایتخت غیرسازنده محکوم اعضای فلسطین