برگزیده ها
واکنش‌های کشورهای اسلامی درباره تصمیم اخیر ترامپ باید به یک پروژه جهادی تبدیل شود

مازندمجلس: سفیر فلسطین در تهران با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا برای انتقال سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی گفت: من به کشورهای اسلامی هشدار می‌دهم که آنها در این زمینه یک مسئولیت شرعی دارند و باید این اعتراضات و واکنش‌ها به یک پروژه جهادی تبدیل شود.

مازندمجلس: سفیر فلسطین در تهران با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا برای انتقال سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی گفت: من به کشورهای اسلامی هشدار می‌دهم که آنها در این زمینه یک مسئولیت شرعی دارند و باید این اعتراضات و واکنش‌ها به یک پروژه جهادی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران صبح روز پنچشنبه در یک نشست خبری  گفت: از موضع گیری  دیروز رهبر  انقلاب، رییس جمهور، وزارت خارجه و دیگر  مقامات ایرانی و همچنین جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین تشکر می‌کنم.

زواوی در این نشست مطبوعاتی که در پی سخنرانی روز گذشته ترامپ و به رسمیت شناختن قدس اشغالی از سوی دولت  کنونی این کشور به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی به شهر قدس برگزار شده بود گفت: اتفاقی که دیروز رخ داد باعث واکنش‌های بسیاری شد و تعداد زیادی از کشورها این تصمیم را محکوم کردند، ولی واکنش‌ها نباید به صدور بیانیه و تظاهرات خلاصه شود. من به کشورهای اسلامی هشدار می‌دهم که آنها در این زمینه یک مسئولیت شرعی دارند و باید این اعتراضات و واکنش‌ها به یک پروژه جهادی تبدیل شود و همه کشور اسلامی بر اساس میزان توانشان از ابعاد مختلف باید به ما کمک کنند که تمام خاک فلسطین آزاد شود.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: قطعنامه بس است، اعلام همبستگی بس است، ما با خدا عهد بسته‌ایم که هر وجب از خاک فلسطین را آزاد کنیم.

زواوی با اشاره به ابراز خرسندی نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی از تصمیم روز گذشته دولت آمریکا، ادامه داد: نتانیاهو از این قطعنامه اعلام خوشحالی کرد، او می‌خواهد نقشه اسرائیل بزرگ را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه تمام تفنگ‌ها در جهان اسلام که متاسفانه در حال حاضر به سمت یکدیگر نشانه رفته است، باید به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رود، گفت: من به مسئولان و سران کشورهای اسلامی می‌گویم برای آخرت خود چه چیزی تهیه کرده‌اید؟ خداوند در آخرت از شما در این زمینه سوال خواهد کرد که برای رهایی این سرزمین مقدس چه کرده‌اید؟

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه تا آزادی تمام خاک فلسطین از مبارزه دست نخواهیم کشید، به اشغالگری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه رو به افزایش است و بیش از یک میلیون شهرک‌نشین در این منطقه مستقر شده‌اند. صهیونیست‌ها دیگر راه‌حل دو دولت را قبول ندارند و قائل بر این نیستند که ما فلسطینی‌ها نیز دولتی در آن منطقه تشکیل دهیم. پروژه‌ای که آنها دنبال می‌کنند پروژه اسرائیل بزرگ است.

زواوی با بیان اینکه ما باید بر تمام خاک فلسطین مسلط شویم، تمام این خاک را آزاد کنیم و دولت خود را بر تمام سرزمین فلسطین مسلط کنیم، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: من دو پیشنهاد داشتم که قبلا مطرح کرده‌ام؛ اینکه ۱۰ کشور اسلامی و اثرگذار جهان اسلام همچون ایران، عربستان، مراکش، اندونزی، الجزایر، مالزی، ترکیه و ... در مکه یا تهران یا قاهره یا آنکارا دور هم جمع شوند و تصمیم‌گیری کنند. پیشنهاد دومم این است که یک کمیته علمایی متشکل از علمای الازهر، نجف اشرف، سرزمین حرمین شریفین، قم، برای پایان درگیری‌های مذهبی در جهان اسلام تشکیل شود؛ چرا که درگیری‌ها در جهان اسلام به نفع رژیم صهیونیستی تمام شده و باید این درگیری‌ها پایان پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه صهیونیست‌ها از نظر عقلی و مذهبی از بین رفتنی است، اظهارات ترامپ در مورد پکیجش جهت ایجاد صلح در این منطقه را دروغ بزرگی عنوان کرد و افزود: در طی مدت اخیر شاهد موفقیت‌های جهان اسلام در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی بودیم و ان‌شاءالله با آزادی فلسطین زیر سایه کتاب خدا و آزادی یک امت واحد خواهیم شد.

سفیر فلسطین در تهران همچنین با بیان اینکه ما فلسطینی‌ها تاکنون برای آزادی قدس صدها هزار شهید داده‌ایم، خاطرنشان کرد: ترامپ در اوایل کاندیداتوری‌اش شانسی برای پیروزی نداشت اما به خاطر قول‌هایی که به اسرائیلی‌ها داد موفق شد و این قول‌ها در راستای اجرای پروژه اسرائیل بزرگ بود.

فلسطین تهران صهیونیستی اسلام پروژه اینکه اسلامی کشورهای ترامپ آزادی منطقه زواوی تصمیم اسرائیل واکنش‌ها زمینه سرزمین اشغالی تبدیل جهادی اشاره آمریکا تاکید نشانه کرده‌اید؟ تشکیل پایان مذهبی درگیری‌ها پیشنهاد خاطرنشان صهیونیست‌ها فلسطینی‌ها نتانیاهو مبارزه همچنین می‌دهم مسئولیت دارند هشدار سرزمین‌های واکنش‌های انتقال سفارت اعتراضات دیروز ادامه صحبت‌های قطعنامه تعداد عنوان جمهور گذشته اعلام