برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه و گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام(OIC)، گفت: یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی، ارتقاء استانداردهای کشور است..

مازندمجلس:
 محسن رضایی، امروز  به همراه رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، از توانمندی‌ها و بخش‌های مختلف مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام(OIC)  و اداره کل غذا، دارو و استاندارد جزیره قشم  بازدید کرد.
وی در جمع مدیران مؤسسه بین‌المللی توسعه و تحقیق گردشگری ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امیدوارم مسلمانان با برخورداری ازچنین سرمایه‌های معنوی و معرفتی وحدت امت اسلامی را تحقق بخشند و به جایگاه سزاوار خود برسانند.
وی همچنین تصریح کرد: کشور ما در منطقه به لحاظ نیروی انسانی از برتری مشهودی برخوردار است و اگر بخواهیم نفوذ مؤثر خود را در منطقه، علاوه بر مسائل امنیتی حفظ کنیم؛ باید اموری را با فناوری بالا در کشور بنیانگذاری کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: یکی از این امور استاندارد سازی است که در کسب اعتماد مشتری بسیار اهمیت دارد؛ چرا که مشتری باید از کیفیت دارو و غذایی که مصرف می کند، مطمئن باشد و این موضوع برای تولید کننده‌هایی نیز که دارای محصولات استاندارد باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین یکی از راه‌های گسترش بازار ایران، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، ارتقای استاندارد سازی است و البته یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی نیز ارتقاء استاندارهای کشور است.
وی در ادامه با ارائه  پیشنهادهایی در حوزه مدیریت و گسترش فعالیت های مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری گفت :  همکاری با چند دانشگاخ کشور، موجب می‌شود که آن دانشگاه‌ها خدمات استاندارد را به نمایندگی از این مؤسسه عرضه کنند. حسن این کار این است که اولاً مؤسسه شما توسعه پیدا می‌کند و ثانیاً این توسعه باعث تضعیف مدیریت شما نخواهد شد.
وی در پایان با یادآوری اهمیت ارزآوری و ارزش آفرینی مراکز تحقیقاتی گفت: شما در قبال اعتبار نام تجاری  خود می‌توانید میلیارد‌ها دلار برای کشور سودآوری داشته باشید تا به یک عنوان با کیفیت و  رو به رشد در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری تبدیل شوید و از طریق زیر پوشش قرار دادن دانشگاه و بخش‌های علمی کشور به رشد فناوری در ایران کمکی شایان کنید
استاندارد مؤسسه توسعه گردشگری مقاومتی فناوری اهمیت تحقیق اقتصاد منطقه کیفیت تولید گسترش مدیریت مشتری بخش‌های الزامات رضایی مختلف ارتقاء برخوردار المللی