برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود درباره خطرات اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت که مقدسات قدس و مسجد الاقصی در خطر شدید قرار دارند.

مازندمجلس:

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: موضوع سخنرانی امروز من درباره اقدام روز گذشته دونالد ترامپ در برسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: احساس می‌کنیم که پس 100  سال از وعده بالفور اول، وعده بالفور دومی ایجاد شده است.
دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: تمایل دارم درباره 3 موضوع صحبت کنم. نخست درک کردن خطرات، دوم برخی از نشانه‌های این اقدام آمریکا و سوم درباره موضع مناسب در قبال این اقدام. صداهایی در جهان عرب شنیده می‌شود که گفته می‌شود اقدامی که ترامپ انجام داده ارزشی ندارد. در واقع آنها این سخنان را مطرح می‌کنند تا خطرات این اقدام ترامپ را ناچیز جلوه دهند.
وی در ادامه سخنرانی خود گفت: همگان می‌دانیم که رژیم صهیونیستی هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نبوده و تنها به منافع خود می‌اندیشد. برای اسرائیل کشورهای عربی، اروپایی، روسیه یا چین اهمیتی ندارد و فقط موضع آمریکا برایش مهم است.
دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: چندین دهه است که دولت‌های اسرائیل در تلاش برای یهودی‌سازی قدس بوده اما گاهی اوقات دولت‌های آمریکا محدودیت‌هایی قائل شده و گاهی نیز مانع از گام‌های یهودی‌سازی قدس می‌شدند. مواضع آمریکا تنها مانع اسرائیلی‌ها در قدس بود و اینجاست که خطرات موضع جدید آمریکا درک می‌شود.
نصرالله گفت: در حال حاضر و پس از موضع اخیر آمریکا، دولت اسرائیل هیچ مانعی در برابر خود نمی‌بیند و اینجاست که وارد خطرات می‌شویم: نخست آنکه سرنوشت ساکنان فلسطینی که در قدس هستند چه می‌شود؟ سرنوشت املاک فلسطینیان در قدس چه می‌شود؟ آیا این املاک مصادره یا تخریب می‌شود؟ سوم، اگر اسرائیل تا پیش از این شهرک‌هایی با تعداد اندک می‌ساخت از این پس شاهد عملیات ساخت و ساز بدون ضابطه خواهیم بود.
آمریکا اسرائیل خطرات اقدام می‌شود؟ نصرالله ترامپ سخنرانی لبنان حزب‌الله درباره اینجاست املاک سرنوشت یهودی‌سازی بالفور موضوع صهیونیستی افزود ندارد دولت‌های