برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا که به رفتار نامناسب جنسی با چند زن متهم شده از سمتش استعفا کرد.

مازندمجلس: رسانه‌های آمریکایی می‌گویند نماینده دموکرات مجلس سنا، «آلن فرانکن» که به رفتارهای نامناسب جنسی با زنان متهم شده اعلام کرد از سمتش استعفا می‌کند.  
به گزارش نامه نیوز پیش از این، بیش از نیمی از همکاران «آلن فرانکن» از او خواسته بودند به دلیل مواجه شدن با اتهامات جنسی از سمتش استعفا کند.
به نوشته «هاآرتص»، دفتر «آلن فرانکن» روز چهارشنبه در ایمیلی اعلام کرد که او تصمیم نهایی را برای استعفا اتحاذ نکرده و هنوز با خانواده‌اش درباره این موضوع مشورت می‌کند.
فرانکن روز پنجشنبه اعلام کرد برای پایان دادن به ادعاها درباره آزار جنسی چند زن از سمتش کناره‌گیری می‌کند. 
این نماینده ایالت مینه‌سوتا هفته گذشته بعد از مواجه شدن با اتهاماتی در زمینه رفتارهای نامناسب جنسی با زنان اعلام کرد که در سمتش باقی خواهد ماند و برای به دست آوردن اعتماد رأی‌دهندگان تلاش خواهد کرد. 
اما روز چهارشنبه، بعد از آنکه عده زیادی از همکاران «فرانکن» از جمله «چاک شومر»، رهبر حزب دموکرات در سنا از او خواستند کناره‌گیری کند، فشارها بر او شدت گرفت.
فرانکن یکی از چند شخصیت مطرح در سراسر جهان است که بعد از گزارش جنجالی و افشاگرانه روزنامه نیویورک‌تایمز درباره فساد جنسی یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی با اتهام آزار جنسی زنان رو به رو شده است.   
 ماه گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز در یک گزارش تحقیقی، پرده از رازهایی برداشت که ابتدا صنعت سینما و بعد از آن سایر بخش‌ها در آمریکا را لرزاند.  
در گزارش نیویورک‌تایمز در روز ۵ اکتبر، چند هنرپیشه و کارمند سابق «هاروی واینستاین»، کارگردان سرشناس هالیوودی روایت‌هایی دست اول از درخواست‌های نامناسب جنسی او در ازای معروف شدن آنها در سینما مطرح کردند. چند روز بعد، زنان بیشتری مهر سکوت را شکستند و در گفت‌وگو با این رسانه‌ها مدعی شدند که واینستاین به آنها تجاوز کرده است.
«چارلی رز»، مجری مشهور سی‌بی‌اس و «مایکل فالون»، وزیر دفاع سابق انگلیس از جمله کسانی بودند که در موج افشاگری‌های جنسی از سمتشان کناره‌گیری کردند. 
فرانکن گزارش اعلام نیویورک‌تایمز درباره استعفا می‌کند کناره‌گیری نامناسب هالیوودی گذشته روزنامه سینما واینستاین همکاران دموکرات نماینده رفتارهای آمریکایی مواجه چهارشنبه