برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران از طرح مجدد موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد و گفت: این بار نماینده های مخالف این طرح موفق به رد آن نمی‌شوند.

مازندمجلس: «علیرضا رحیمی»، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، درباره تلاش مجدد نمایندگان برای ورود به به بحث تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران گفت: نمایندگان دوباره طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دوره قالیباف را مطرح کرده و در حال جمع آوری امضا هستند، هرچند هنوز طرح به هیات رئیسه مجلس ارائه نشده است.
به گزارش نامه نیوز نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال رای منفی دوباره نمایندگان به تحقیق و تفحص، اظهار کرد: با توجه به آنکه در آن بازه زمانی بحث املاک نجومی مطرح شده و دادستان نیز در تلویزیون گزارشی از آن ارائه کرده بود، لابی های شهردار تهران در مجلس به شدت فعال و مانع از کسب رای لازم شدند اما شرایط متفاوت شده و تلاش طرفداران قالیباف برای ممانعت از رای آوردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بی نتیجه می ماند.
او درباره ورود شورای اسلامی شهر تهران به تحقیق و تفحص از شهرداری، توضیح داد: با توجه به تغییر ترکیب شورای شهر تهران این امیدواری وجود دارد که شورا وارد موضوع شود. چراکه نظارت بر عملکرد شهرداری از وظایف شورای شهر است و مردم انتظار دارند شورایی ها به عملکرد گذشته شهرداری ورود کرده و درباره آن روشنگری کنند.
رحیمی ادامه داد: ابهاماتی برای مردم و نمایندگان مجلس درباره عملکرد شهرداری دوران پیشین وجود دارد و چنانچه شورای شهر از ابزارش استفاده کند نیازی به تحقیق و تفحص و ورود مجلس به این قضیه نیست.
او افزود: مجلس در دوره ای وارد موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران شد که امیدی به پیگیری این موضوع از سوی شورای قبلی وجود نداشت. با توجه به ترکیب و انگیزه شورای شهر جدید تهران، که درباره شفاف سازی و سالم سازی شهرداری وجود دارد، انتظار می رود آنها با استفاده از ظرفیت هایی مانند کمیته ها و کمیسیون های تخصصی به این موضوع ورود کنند.منبع : برنا
تهران شهرداری تحقیق شورای درباره عملکرد موضوع نمایندگان اسلامی ترکیب رحیمی انتظار استفاده ارائه قالیباف شمیرانات اسلامشهر نماینده دوباره نتیجه