برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: عبدالرضا رحمانی‎فضلی گفت: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است.

مازندمجلس:وزیر کشور در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، اظهار کرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است. ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است.

تصمیم اخیر ترامپ عامل ایجاد وحدت میان مسلمانان خواهد شد

علی صوفی در ارتباط با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس، اظهار کرد: این تصمیم در سیاست بین‌الملل غیرمنتظره و عجیب بود اما بر اساس شخصیتی که ترامپ رییس‌جمهور آمریکا دارد می‌توان گفت که زیاد هم عجیب نیست. ترامپ بارها نشان داده که شخصیتی نامتناسب و نامتجانسی دارد. او بارها نشان داده که رفتارش تعادل ندارد و هر لحظه می‌تواند با تصمیمات عجولانه دنیا را متحول کند. دقیقا بر اساس همین رفتار است که پیش‌بینی می‌شد احتمال جنگ دولت آمریکا با کشورهای دنیا افزایش پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر تصمیم انتقال پایتخت توسط شخصی مثل اوباما گرفته می‌شد قطعا باید حساب دیگری روی این تصمیم باز می‌کردیم و آن را استراتژی محکم و مداوم آمریکایی‌ها می‌خواندیم اما چون ترامپ این تصمیم را گرفته نمی‌توان آن را یک استراتژی پایدار دانست. از طرفی این تصمیم کبریت زدن به انبار باروت است. این تصمیم اوج فتنه‌ای بود که آمریکایی‌ها می‌توانستند در این منطقه اجرا کنند، آن هم در منطقه‌ای که تازه از دست داعش راحت شده بود.

صوفی افزود: آمریکایی‌ها بعد از شکست داعش خواستند فتنه‌ای با سعدالحریری اجرا کنند اما این نقشه‌شان شکست خورد به همین دلیل بلافاصله بحث انتقال پایتخت به قدس را مطرح کردند. باید توجه داشت که ترامپ با این کارها آمریکا را به انزوا می‌کشاند. با وجود اینکه چنین تصمیمی منشاء فتنه‌انگیزانه دارد اما با یکپارچه کردن و ایجاد وحدت میان مسلمانان می‌تواند منشاء خیر شود. عکس‌العمل کشورهای دنیا هم نسبت به این تصمیم جای تامل دارد،کمتر کشوری بود که از ترامپ در این موضع حمایت کند.

تصمیم نابخردانه ترامپ، نزاع منطقه‌ای را به جنگ جهانی مبدل می‌کند

محمدرضا تابش نایب رییس فراکسیون امید مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه تصمیم نابخردانه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی می‌تواند نزاع منطقه‌ای را به جنگ جهانی مبدل کند، گفت: این تصمیم می‌تواند یک نزاع منطقه‌ای را به جنگ جهانی مبدل کند. قدس مکانی مقدس برای مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی است. مسلما در این موضوع علاوه بر مسلمانان، پیروان سایر ادیان هم واکنش نشان خواهند داد و روند مذاکرات صلح به مخاطره خواهد افتاد، مسلما خشم جمعیت بیش از یک میلیارد نفری مسلمانان در اقصی نقاط دنیا را بر می‌انگیزد.

اهم صحبت های تابش به شرح زیر است:

* عبور از خط قرمزهای مسلمانان می‌تواند منافع آمریکا و اسرائیل در کل دنیا را به هم بریزد و ابعاد مساله را جهانی کند. راهکار اساسی همانی است که قبلا از جانب مقام معظم رهبری به عنوان موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و آن رجوع به همه‌پرسی و آرای ساکنین سرزمین‌های اشغالی و گردن نهادن به رای و اراده آنهاست.

* موضع‌گیری سران بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی متحدین آمریکا در محکوم کردن اقدام ترامپ نشان می‌دهد مخالفین این تصمیم بسیار هستند و موافقین آن محدود به آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور کوچک هستند.

* این موضوع محک آزمایشی برای رهبران کشورهای اسلامی است که تنها به صدور بیانیه و تشکیل اجلاس‌ها بسنده نکنند، بلکه اختلافات را کنار بگذارند، ید واحده شوند و این تصمیم را با اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده و اهرم‌های تاثیرگذاری که دارند ملغی کنند و ان‌شاءالله این امر عاملی برای هموار شدن راه آزادی قدس شود تا ان‌شاءالله این غده سرطانی از منطقه بیرون انداخته شود.

* یکی از اهداف ملت ما از پیدایش انقلاب، آزادی قدس شریف بوده و ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس برای اعلام همبستگی کشورهای اسلامی با مردم مظلوم فلسطین اشغالی نامگذاری کردیم. امام، رهبری معظم انقلاب و طرفداران جمهوری اسلامی همواره این موضوع را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در مقابله با تروریسم جهانی و گروه‌های تکفیری مثل داعش، القاعده و طالبان نقش بی‌بدیل خود را ایفا کرده است.

* اکنون هم ملت شریف ایران که در دفاع از مظلومان و ستمدیدگان و مبارزه عملی با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است در موضوع اخیر به شرط اجماع کشورهای اسلامی برای اقدام عملی در خنثی‌سازی این تصمیم و ان‌شاءالله آزادی قدس عزیز علیرغم جفاها، ناجوانمردی‌ها، کژی‌ها، بدرفتاری‌ها و بعضا اقدامات خصمانه برخی کشورهای منطقه نسبت به این ناروایی‌ها چشم‌پوشی کرده و عزم خود را برای هدف بزرگ‌تر که خنثی‌سازی این توطئه خطرناک و آزادی قدس شریف است جزم می‌کند.

اقدام ترامپ موجب وحدت بیشتر مسلمانان می شود

عبدالرضا هاشم زایی در رابطه با تصمیم ترامپ بیان کرد: موضع گیری های کشورهای اسلامی و اروپایی نسبت به تصمیم ترامپ حاکی از غیر عقلانی بودن آن است. این تصمیم بر روی وحدت ملت ها تاثیر مستقیم دارد. البته بر روی یکسری از رژیم ها که وابسته هستند و قدرتشان را از خارج می گیرند نمی شود در دراز مدت حساب کرد، اما نهایتا افکار عمومی کشورهای اسلامی این مسئله را برای شکل گیری وحدت بیش تر دیکته خواهند کرد.

وی افزود: ما نمی توانیم بر روی دنیای خارج از کشورهای اسلامی و رژیم های وابسته منطقه نیز حساب باز کنیم؛ چراکه حرف هایشان در این زمینه عمدتا شعار است. اما باتوجه به جمعیت میلیاردی مسلمانان شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود؛ چراکه پیدایش این رژیم ریشه حقوقی ندارد و نهایتا این رژیم جعلی و تحمیلی در دراز مدت باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:« انگیزه مقابله با دولت های مسلمان را نداریم، اما در مقابل عوامل آمریکا خواهیم ایستاد.» بیان کرد: ما به دنبال برخورد با کشورهای منطقه و کشورهای بعضا اسلامی نیستیم؛ ولی در مقابل عوامل منطقه ای خواهیم ایستاد. همان طور که ما در سوریه و عراق در مقابل داعش ایستادیم و اگرما حضور نداشتیم ریشه این دولت خود خواسته که یکی از دلایل وجودش ضربه زدن به اسلام و اسلام هراسی بود، به راحتی خشک نمی شد.

27214

تصمیم ترامپ کشورهای اسلامی آمریکا مسلمانان منطقه جهانی می‌تواند منطقه‌ای پایتخت صهیونیستی آزادی عنوان موضوع انتقال ان‌شاءالله می‌کند آمریکایی‌ها اقدامات خواهیم اقدام مقابل رهبری جمهوری اعلام اشغالی خنثی‌سازی چراکه عوامل ایستاد اسلام نهایتا وابسته انقلاب مقابله گروه‌های تکفیری پیدایش اینکه ایجاد شخصیتی بارها ندارد شناختن رسمیت استراتژیک واکنش تل‌آویو اظهار می‌شد گرفته پیروان ادیان مسلما خواهند نابخردانه منشاء استراتژی فتنه‌ای افزود جمعیت