برگزیده ها

مازندمجلس: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تقبیح اعلام مسجد الاقصى به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستى بیانیه ای منتشر کرد.

مازندمجلس: متن بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
از بامداد نهضت اسلامی ایران دراوایل دهه ٤٠، در کنار همه آرمان های بلند امام عظیم الشأن ومردم غیور ایران حمایت از فلسطین ومبارزه برای محوغده سرطانى اسرائیل هم پای جهادعلیه استبداد داخلی واستکبار خارجی در صدر مطالبات انقلابى قرار گرفت. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم سیاست خارجی کشور بر محور اجرای راهبرد کلان احقاق حقوق مردم فلسطین و مبارزه همه جانبه با دشمن صهیونیستی قرار گرفت که دست آورد های مهمی نیز در پی داشت.
اینک در بحبوحه شرایط حاد منطقه، اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از سوی رئیس جمهور سبک مغز آمریکا، شایسته واکنش گسترده وتمام عیاراز سوی همه مسلمانان و آزادگان سراسر جهان است که خوشبختانه شاهداعتراضات جدى درکشورهاى مختلف هستیم به گونه ای که حاکمان رژیم های مرتجع منطقه ونیزسردمداران کشورهاى غربى راهم واداربه محکوم کردن این اقدام فتنه برانگیز ترامپ کرده است.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن تقبیح و محکومیت این اقدام رذیلانه دولت آمریکا، توجه آحاد مردم را به نکات زیر جلب می‌نماید:
١-قطعاپیروزی ها و توفیقات مهم جبهه مقاومت و شکست پروژه تامین امنیت اسرائیل از طریق ایجاد و تقویت جریان تکفیری و گسترش نزاع و ستیز میان مردم مسلمان منطقه وناکامى وابستگان به شیطان بزرگ درلبنان،یمن وکردستان عراق، ترامپ را به این اقدام انفعالی و خارج از عرف جهانى وضوابط و چارچوب های حداقلی نظام بین الملل سوق داده است!
٢-این اقدام ابلهانه وخباثت آمیز مصداق اتم این بیان نورانی امام سجاد(ع)است که :«الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء ...». به نظر می رسد این خبط آشکارکاخ سفیدکه مخالفت هم پیمانان غربى راهم برانگیخت فرصتی مغتنم برای ایجاد همگرایی و اتحاد مسلمانان وفلسطین مقاوم است تابا انتفاضه اى همه جانبه مقدمات آزادى فلسطین و نابودی اسرائیل غاصب طبق وعده امام المسلمین وحتى قبل ازموعدمقررفراهم شود.
٣-این اعلام واقدام بی شرمانه دولت امریکاکه موضع گیری های تشریفاتی دول مزدور و مرتجع منطقه و در راس آنها رژیم جنایتکارورسواى آل سعودرابهمراه داشت، حجت را بر اثبات خیانت و هم پیمانی آنها با آمریکا و دولت نامشروع صهیونیستی تمام، و امکان افتضاح بیشترشان در افکارعمومی جهان را فراهم نمود. اینک وظیفه محافل دانشگاهی و نخبگی است که در کنار علما، فضلا، و اندیشمندان سنی و شیعه ، برای روشنگرى وتنویر اذهان جدی تر از همیشه وارد صحنه شوندورسالت تاریخى خودرابه بهترین وجه انجام دهند.
٤-از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد در اجرای اصول مترقی یکصد پنجاه و دوم و یکصد پنجاه و چهارم قانون اساسى، فعالانه ابتکارعمل رادردست گیرد و با بسیج همه امکانات فضاى رسانه و دیپلماسی باارائه پیشنهادات وراهکارهاى عملى زمینه ساز تحقق رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست هاى خون آشام وکودک کش شود.
٥-امروز بیش از هر زمان دیگر درستی و صحت منطق جبهه مقاومت، و نادرستی نسخه سازش و مذاکره ذلیلانه با آمریکا و رژیم جنایتکار اسرائیل در توافقاتی نظیر کمپ دیوید و اسلو، روشن شده است. خشم و کینه ای که این اقدام در جان آزادگان جهان ایجاد نموده، باعث شده است شمیم روح نواز تحقق وعده امام بزرگوارورهبر
حکیم انقلاب در پایان دادن به عمر رژیم نامشروع وجعلى اسرائیل بیش از گذشته، به مشام برسد.ما به وعدهای الهی ایمان و یقین داریم که" وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون ". ان شاء الله به فضل الهى و نصرت مسلمانان بر جبهه غربی، عبری و عربی مزدور، نماز جمعه را در مسجدالأقصى در بیت‌المقدس شریف به امامت ولی امر مسلمین جهان اقامه خواهیم کرد."الیس الصبح بقریب".
کانون دانشگاهیان ایران اسلامى ٩٦/٩/١٧
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

اسلامی اسرائیل اقدام دانشگاهیان آمریکا منطقه فلسطین کانون مسلمانان ایجاد اعلام مرتجع پنجاه ترامپ آزادگان نامشروع مقاومت مزدور جانبه پایتخت عنوان تقبیح خارجی انقلاب بیانیه اجرای صهیونیستی