برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایسنا نوشت: فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی گفت: نسل جدید انقلاب نسبت به ولی فقیه و اصول انقلاب دلبسته‌تر شده و این موضوع اغراق نیست و در صحنه‌های گوناگونی انقلاب این موضوع را به عینیت می‌بینیم.

مازندمجلس:سردار "قاسم سلیمانی" پیش از ظهر امروز 17 آذرماه در پیش از خطبه های آئین سیاسی و عبادی نماز جمعه کرمان با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ماندگاری آیت الله جعفری در عرصه حوزه های علمیه و ... و فعالیت امروز شخصیت فرهیخته و ارزشمند همچون حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در منصب امام جمعه کرمان، مکمل یکدیگر بوده که برای بارور کردن مسیر تعالی است.

اهم اظهارات سردار سلیمانی به شرح زیر است:

* باید دست مقام معظم رهبری را برای چنین نگاه ویژه ای به استان کرمان و تعیین دو منصب ارزشمند برای حجت الاسلام علیدادی و آیت الله جعفری، بوسید،  انقلاب ما به رغم اینکه 40 سال از عمر خود را می‌گذارند، اما همچنان تازه است و شعارها، اعتقادات مردم و دلبستگی مردم به اصول انقلاب اگر از اول انقلاب مستحکم تر نشده باشد، ضعیف تر نیز نشده است.

* نسل جدید انقلاب نسبت به ولی فقیه و اصول انقلاب دلبسته تر شده اند و این اغراق نیست و در صحنه های گوناگونی که اتفاق می افتد آن را می بینیم و امروز شاهد هستیم حتی کسانی که ظاهر دینی ندارند، اما دلبستگی شدیدی به رهبری و انقلاب دارند، که معمولا در یک چهارچوب طبیعی این اتفاق نباید رخ دهد و گذشت زمان باید بین نسل ها فاصله به وجود بیاورد اما در ایران این چنین نیست

* انقلاب اسلامی از جنس دین است، یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث شده نسل‌های جدید نیز دلبسته انقلاب باشند، این است که انقلاب از نسل دین است و دین همواره تازگی دارد لذا این تفکر که انقلاب اسلامی روح کهنگی به خود بگیرد، یک تفکر اشتباه است، چون از جنس دین بوده و بوی کهنگی نمی گیرد.

مهمترین ویژگی که مردم را همچنان به مسایل مذهبی نگه داشته است، روحانیت بوده، در دوران انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) نقش ارزنده ای در تحقق این موضوع داشت به گونه ای که امام، ما را با عمق اسلام آشنا کرد و آن جامعه شاه گزیده با بالاترین فسادها را به یک جامعه امام زمانی تبدیل کرد و امروز این کشور و ملتش یک ملت و کشور نمونه در جهان است.

امام جمعه در استان یعنی خلاصه‌ای از ولی فقیه است، نماینده ولی فقیه در استان ها باید اخلاق و رفتار وی به اخلاق ولی فقیه نزدیک باشد.

* آیت الله جعفری در دوره امام راحل و رهبری به خوبی به وظایف خود عمل کردند. ایشان امانتداری در زندگی شخصی، اخلاق، در دفاع از اصول انقلاب، در پدر بودن و اینکه همه اقشار جامعه را در زیر چتر خود و ولایت فقیه قرارا دهند بسیار موفق عمل کردند و به موقع در مقابل مسایل انحرافی موضع گرفتن و به جراتی توانیم شهادت دهیم که آیت الله جعفری در نزدیکترین نقطه به بیان مقام معظم رهبری قرار داشتند.

* یکی از وظایف اختصاصی نماینده ولی فقیه ترویج و توسعه معنونت در جامعه است. درست است که شئونات مختلفی در جامعه وجود دارد اما رئیس و منبع تشخیص آن، امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه هستند همچنین امام جمعه خادم مردم است و از شان مردم دفاع می کند و آن کسی که در همه شئون از مقام معظم رهبری دفاع می کند امام جمعه است.

* آیت‌الله جعفری با حفظ انصاف و مروت با مسایل برخورد کردند، در دوران جنگ بدون حمایت های ائمه جمعه نمی توانستیم به پشتوانه مردمی دست پیدا کنیم و ما مردم باید به این شئونات توجه کنیم.

* وجود چنین شخصیت های همچون آیت الله جعفری و حجت الاسلام علیدادی لطف مضاعفی است که مقام معظم رهبری به استان کرمان کرده‌اند و باید دست ایشان را ببوسیم.

27214

انقلاب رهبری جعفری جامعه امروز استان کرمان سردار اسلامی علیدادی مسایل اخلاق الاسلام سلیمانی دوران شئونات وظایف کهنگی نماینده اینکه همچون ارزشمند شخصیت همچنان دلبستگی اتفاق دلبسته مهمترین