برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و حمایت آمریکا از این توطئه گفت: مسلمانان جهان راهی جز قیام علیه آمریکا و اسراییل ندارند.

مازندمجلس:محسن رضایی که در همایش «عمل در سایه وحدت»با حضور علمای اهل سنت و شیع سخن می‌گفت، افزود: اقدام ترامپ نسبت به فلسطین در روز میلاد پیامبر اسلام، معنایی جز تحقیر و اهانت به مسلمانان جهان نداشت و البته موضع گیری کشورهای اروپایی هم مکمل رفتار ترامپ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسلمانان امروز راهی جز قیام علیه آمریکا و اسرائیل ندارند، گفت :خوشبختانه این قیام از ایران با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شروع شده و با قیام در سایه وحدت می توانیم سعادت و تمدن از دست رفته را بازیابیم. دولت عربستان و امارات بیایند مسلمان بودن خود را اثبات کنند و شجاعانه ارتباط خود با آمریکا را قطع یا دیپلمات‌های خود را از آمریکا فرا بخوانند و یا این که تولید نفت خام خود را کاهش دهند.

نسخه حدادعادل برای کشورهای اسلامی
غلامعلی حداد عادل در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در توئیتر خود نوشت: «تنها راه مقابله با تصمیم ترامپ این است که کشورهای اسلامی یکپارچه اعلام کنند روابطشان را با هر کشوری که پایتختش را به قدس منتقل کند قطع خواهند کرد.»

 
بازی اسراییل با آتش 

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل «تهدید و توهین بزرگ»‌ است. اینکه می‌خواهند بیت‌المقدس را به ‌عنوان پایتخت اسرائیل قرار بدهند تهدید، توهین و جسارت بزرگی به جهان اسلام و بازی با آتش است.

اهم صحبت های مولوی عبدالحمید به شرح زیر است:

* ترامپ و همتای اسرائیلی‌اش به این دلیل به‌خودشان جرأت چنین اقدامی را داده‌اند که می‌دانند توانسته‌اند بین مسلمانان و کشورهای اسلامی جدایی و اختلاف به‌وجود آورده و بین آنان درگیری ایجاد کنند، لذا زمینه را مساعد می‌بینند که این‌گونه احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و به امت اسلامی جسارت کنند.

* آیا وقت آن نرسیده است که مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی از چنین جسارت‌هایی درس عبرت بگیرند؟ بنده به‌عنوان یک مسلمانان تمام کشورهای اسلامی را مورد خطاب قرار می‌دهم و می‌گویم؛ آیا خیانت‌ها و دروغ‌های ترامپ برای شما کافی و درس عبرت نیست؟ اینها باید بدانند که ترامپ دلسوزشان نیست، بلکه او متعلق به اسرائیل است و در قبال صهیونیست‌ها تعهداتی دارد.

* امیدواریم تمام کشورهای اسلامی و عربی که با ترامپ رابطه دارند اعتراض خودشان را علیه آمریکا و اسرائیل اعلام کنند. مسلمانان باید علیه مخالفان خود و دشمنان اسلام ید واحد باشند.

* خطاب بنده به تمام رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای منتسب به مذاهب شیعه و سنی آن است که حرمت یکدیگر را حفظ کنند. درخواست ما از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز آن است که اهل‌سنت را بیشتر معرفی کند تا همگان بدانند که شیعه و سنی اختلافات چندانی با هم ندارند، زیرا بخش بزرگی از مسائل به علت دوری و عدم معرفی صحیح و شناخت از یکدیگر اتفاق می‌افتند.

* فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب که تمام مسئولین و اراکین نظام را به اجرای عدالت بین اقوام و مذاهب دستور دادند، فرمان بسیار مؤثری است. امیدواریم تمام دست‌اندرکاران نظام به این فرمان عمل کنند، زیرا اجرای آن به وحدت کمک می‌کند.

تصمیم ترامپ در نهایت محکوم به شکست است

رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: تصمیم اخیر رییس‌جمهور آمریکا بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به این شهر اقدام نابخردانه‌ای است. آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند با این تصمیم به سلسله تصمیمات نابخردانه خود در منطقه ادامه خواهند داد. در پی این تصمیم قطعا مجموعه اتفاقاتی در سایر کشورها خواهد افتاد از جمله وحدت و انسجام بیشتر کشورهای اسلامی و پیوند و همبستگی بیشتر مردم مسلمان و غیرمسلمان جهان که ان‌شاءالله این وحدت و یکپارچگی موجب تسریع در نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود.

سبحانی‌فر تصمیم اخیر ترامپ را حرکتی زشت توصیف کرد که موجب منزوی‌تر شدن آمریکا می‌شود. او ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم کشورهای هم‌پیمان آمریکا از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه سوئد، ایتالیا، اروگوئه، موریتانی و اوگاندا خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل شدند. سرانجام طرح آمریکا محکوم به شکست است.

وی همچنین از مجامع اسلامی و نهادهای بین‌المللی درخواست کرد همچون شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت اقدام ترامپ نشست فوق‌العاده برگزار کنند.

امروز فلسطینی ها از سنگ به پهپاد رسیدند

ایرنا نوشت:
 آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: امروز صهیونیست ها برای تصاحب دائمی قدس که فکر دیرین آنان بوده تلاش می کنند و طرح اخیر رییس جمهوری آمریکا نیز نشان می دهد که توطئه های سنگینی علیه جهان اسلام طراحی شده است. خیلی از دولت ها خوابند و بی تفاوت هستند، استکبار با این کار اهدافی را دنبال می کند. آمریکا با استفاده ازفلسطین که مهمترین کشور خاورمیانه است به دنبال اهداف خود است. اسرائیل درطرح امنیتی منطقه ای امریکا نقش مهمی دارد و امریکا می خواهد برتری اسراییل حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه دشمنان با این اقدام به دنبال تسلط برتمام منابع انرژی خاورمیانه و ایجاد اختلاف بیشتر در جهان اسلام هستند، گفت: اگر مسلمان جهان کوتاه بیایند متضرر می شوند که غیر قابل جبران است.  مهمترین راه علاج توطئه امریکا توجه به این نکته است که قدس متعلق به همه مسلمانان آزاده است و موظف هستند به هر وسیله مالی و نظامی به قبله نخست مسلمانان یاری برسانند.

امام جمعه کرج ادامه داد: اسرائیل نباید احساس امنیت کند و باید تحریم اقتصادی گسترده توسط مردم آزاده جهان درباره این رژیم اعمال شود چراکه در در امور سیاسی، اقتصادی، حیثیتی و جمعیتی وضعیت خوبی ندارد. امروز اگر همه همت کنند، نفس اشغالگران صهیونیست پلید بریده می شود. جهان غرب که حامی اسرائیل است نفوذش را با سقوط داعش از دست داده است.امروز فلسطینی ها از سنگ به پهپاد رسیده اند. قدس پایتخت فلسطین می ماند، همانطور که فتنه ها در سوریه از بین رفت و توطئه ها در یمن خنثی شد، این توطئه نیز خنثی خواهد شد. 

27214

آمریکا ترامپ کشورهای اسلامی اسرائیل مسلمانان تصمیم پایتخت اسلام بیشتر توطئه اقدام صهیونیستی بیت‌المقدس امروز امریکا دنبال مولوی اینکه مسلمان امنیت فرمان دادند محکوم اجرای معرفی یکدیگر درخواست جمهوری اقتصادی سبحانی‌فر شورای مذاهب پهپاد صهیونیست فلسطینی خاورمیانه ادامه فوق‌العاده آزاده منطقه توهین شناختن رسمیت عنوان اعلام خواهند بیایند ندارند اعتراض حدادعادل افزود فلسطین اسراییل عبدالحمید ایجاد بدانند متعلق امیدواریم اختلاف بزرگی به‌عنوان تهدید رضایی جسارت دشمنان