برگزیده ها
صدای دنیای نشر از «رادیو کتاب»
مازندمجلس: صدای دنیای نشر از «رادیو کتاب» نیلوفر زندیان، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره  برنامه جدید رادیو در حوزه کتاب گفت: برنامه «رادیو کتاب» به منظور ارتباط زنده و مستقیم با اهالی کتاب و نشر تولید شده است.
 
به گفته زندیان، «رادیو کتاب» پاتوقی صمیمی برای اهالی کتاب خواهد شد. فضایی برای معرفی بی‌واسطه آثار مکتوب و الکترونیک به مخاطبانی که نیاز به راهنمایی و اطلاع‌رسانی و مشاوره درباره کتاب دارند. برنامه‌سازان این مجموعه ضمن تعامل با مخاطبان میزبان اندیشمندان و صاحبنظران هستند تا تازه‌ترین آراء و پژوهش‌ها را با جامعه فرهیخته مخاطبان در میان بگذارند.
 
این تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو فرهنگ با اشاره به زمان پخش «رادیو کتاب» ادامه داد: پخش آزمایشی «رادیو کتاب» از یازدهم آذر‌ماه آغاز شد و هفت روز بعد نیز به‌طور رسمی از موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ به‌صورت زنده هر روز به استثناء جمعه‌ها از ساعت 16 و 30  تا 18 و 30 دقیقه شنیده می‌‌شود.  
 
زندیان در تشریح اهداف تولید «رادیو کتاب» افزود: هدف عوامل تولید «رادیو کتاب» ارتباط پویا و زنده با نویسندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و دیگر عوامل تولید کتاب است. مخاطبان نیز در این برنامه ترکیبی نقش موثری دارند و سازنده بخش‌هایی از برنامه هستند.
 
این عضو مجموعه «رادیو کتاب» با اشاره به تنوع موضوعی برنامه «رادیو کتاب» ادامه داد: تنوع موضوعی «رادیو کتاب» امکان گستردگی مباحث را فراهم می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند، شنبه‌ها  «کتاب و میراث»، یکشنبه‌ها «کتاب و کودک»، دوشنبه‌ها «کتاب و ترجمه»، سه‌شنبه‌ها «کتاب و فضای مجازی»،‌چهارشنبه‌ها«کتاب و هنر» و پنجشنبه‌ها «کتاب امروز» را شنونده باشند.

به اعتقاد زندیان استمرار در پخش  و حضور اهالی کتاب در استودیو پخش زنده رادیو فرهنگ از ویژگی‌های «رادیو کتاب» است؛ این برنامه‌ساز رادیو درباره دیدگاه مهمانان این برنامه عنوان کرد: اهالی کتاب، بسیار استقبال کردند و از این حرکت غیرانتفاعی که فرصت مبسوط و در عین حال کارشناسانه‌ای به معرفی آثار آنان اختصاص می‌دهد اعلام رضایت کردند.
 
 این تهیه‌کننده رادیو با اشاره به مشارکت 40 برنامه‌ساز در تولید و پخش «رادیو کتاب» استقبال مخاطبان را با توجه به ارسال پیامک‌ و تماس‌های تلفنی رضایت بخش اعلام کرد.    
 
 زندیان در ادامه گفت: با مراکز جریان‌ساز حوزه کتاب از‌جمله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط خواهیم بود.
رادیو فرهنگ تولید برنامه مخاطبان اهالی ادامه اشاره درباره زندیان ارتباط ناشران برنامه‌ساز موضوعی استقبال اعلام رضایت اسلامی مجموعه ایبنا گفت‌و‌گو معرفی دارند تهیه‌کننده عوامل