برگزیده ها

مازندمجلس: کره شمالی روز شنبه هشدار داد اگر آمریکا به دنبال محاصره دریایی این کشور باشد، آن را به منزله اعلان جنگ تلقی خواهد کرد.

مازندمجلس: کره شمالی بر این باور است آمریکا به بهانه پرتاب یک موشک دوربرد قاره پیمای این کشور در هفته گذشته و توسعه برنامه موشکی بالستیک کره درصدد محاصره دریایی پیونگ یانگ است.
پس از آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی در ماه گذشته میلادی، رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا خواستار مسدود کردن همه مسیرهای دریایی انتقال کالا به کره شمالی و از این کشور به مقاصد دیگر شد.
همزمان گزارش این خبرگزاری حاکی است در محافل مختلف کره جنوبی و آمریکا، بحث هایی درباره فشار بیشتر بر پیونگ یانگ با محاصره دریایی مطرح شده است.
خبرگزاری کره شمالی هم در گزارشی تهدید کرده است هر اقدامی از سوی آمریکا برای محاصره دریایی خلاف مقررات بین المللی است و این کشور آن را بر نمی تابد.
این گزارش به پیمان لندن و همچنین قطعنامه 3314 مجمع عمومی سازمان ملل اشاره دارد که محاصره دریایی علیه کشوری در دوران صلح نوعی تجاوز به آن کشور است. 
گزارش پیونگ یانگ می افزاید امپریالیست آمریکا اکنون از زمین، هوا و دریا، کره شمالی را زیر فشار قرار داده، تحریم هایی علیه مردم این کشور اعمال کرده و با مانورهای نظامی خود، منطقه را در آستانه جنگ قرار داده اند.
پیونگ یانگ تهدید کرده است اینطور نخواهد بود که آنها بتوانند از این نبرد هسته ای جان سالم بدرببرند.
شمالی دریایی آمریکا محاصره پیونگ گزارش تهدید خبرگزاری پیمای گذشته