برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مقرر شده تمام اتوبوس‌های مرتبط با بخش خصوصی به فیلتر دوده مجهز شوند.

مازندمجلس:

محسن پورسید آقایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش آلودگی هوای شهر تهران داشته باشد، نصب فیلتر دوده به روی خودرو‌های عمومی است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری تهران، نصب فیلتر دوده به روی اتوبوس‌ها است و در فاز نخست، مقرر شده این فیلتر‌ها به روی اتوبوس‌های بخش خصوصی نصب شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تعداد روز‌های آلوده پایتخت خاطرنشان کرد: تعداد روز‌هایی که وضعیت هوای شهر تهران در حالت ناسالم برای گروه‌های حساس است در حال افزایش بوده و همین موضوع ایجاب می‌کند که برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد.

پورسید آقایی ادامه داد: مدیریت شهری جدید تهران به دنبال اتمام خطوط باقی مانده مترو پایتخت است و این طور نیست که توقف پروژه‌های مرتبط با مترو را در دستور کار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه " برای اتمام خطوط باقی مانده مترو برنامه ریزی شده است" تصریح کرد: در شرایطی که مترو، اولویت نخست ما در حوزه حمل و نقل عمومی است و شهروندان تهرانی نیز برای تردد‌های خود، استفاده از مترو را در اولویت دارند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به اتمام خطوط باقی مانده اقدام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیشنهادات ارائه شده به منظور کاهش سن فرسودگی کامیون‌های در حال تردد در شهر تهران خبرداد و اذعان کرد: پیشنهاد کرده ایم که سن فرسودگی کامیون‌ها در شهر تهران کاهش یابد و پیشنهاد اولیه ما برای اعلام سن فرسودگی کامیون ها، ۱۵ سال بوده است.

وی تاکید کرد: در ساعات پایانی شب که کامیون‌ها اجازه تردد در خیابان‌ها را پیدا می‌کنند، گاه مشاهده شده که کامیون‌هایی با عمر بیش از ۴۰ سال در خیابان‌ها تردد می‌کنند و این خودروها، آلودگی بسیار زیادی را برای هوای شهر تهران به همراه دارند.

تهران فرسودگی کامیون‌ها آلودگی آقایی فیلتر مانده اتمام پایتخت برنامه اولویت خیابان‌ها پیشنهاد دارند تعداد مدیریت خصوصی اتوبوس‌های میزان پورسید عمومی ترافیک معاون شهرداری