برگزیده ها

مازندمجلس: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: براساس قانون، هر کدام از قوا اختیارات خاص خود را دارند و هیچ کدام نمی‌توانند در امور دیگری دخالت کنند. با این حال، پیگیری‌های لازم را برای به سرانجام رسیدن لوایح اجتماعی انجام می‌دهیم.

مازندمجلس: حسینعلی امیری در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی دولت برای به سرانجام رسیدن لوایح اجتماعی در کمیسیون‌های مجلس گفت: ‌این سوال را باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرسید. آنچه وظیفه دولت است، این است که در جاهایی که نیازمند تقنین است، لایحه تهیه و آن را تقدیم مجلس کند.
وی با اشاره به تفکیک قوا در قانون اساسی اظهار داشت: براساس قانون، هر کدام از قوا اختیارات خاص خود را دارند و هیچ کدام نمی‌توانند در امور دیگری دخالت کنند. با این حال، ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و رایزنی‌های لازم را به عمل می‌آوریم ولی اینکه آن لوایح در مجلس دچار چه سرنوشتی می‌شوند و چه زمانی در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرند، مطلبی است که در حوزه اختیارات مجلس است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره بر انتقادات برخی از نمایندگان مبنی بر نگاه بالا به پایین دولت به فراکسیون‌های مجلس هم تصریح کرد: روابط و تعاملات ما با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس بسیار خوب است و نمایندگان مجلس و اعضای دولت، ضمن آنکه هر کدام کار خودشان را انجام می‌دهند، روابط و تعاملات‌شان دوستانه است.
امیری ادامه داد: حضور مرتب اعضای دولت در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و همچنین مجامع استانی حکایت از این دارد که آنچه برای دولت و نمایندگان مهم است، انجام امورات و رشد و تعالی کشور است.
وی با تاکید بر اینکه تعامل مثبتی میان دولت و مجلس برقرار است، خاطرنشان کرد: به خاطر این تعامل مثبت از ریاست و هیات رئیسه مجلس و همچنین روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها مجلس تشکر می‌کنم زیرا درک مشترکی میان ما و آنها برای انجام امورات کشور وجود دارد. 
نمایندگان کمیسیون‌ها امیری لوایح روابط اعضای فراکسیون‌ها تعامل امورات همچنین فراکسیون‌های اختیارات اجتماعی سرانجام مشترکی سوالی قانون درباره اینکه