برگزیده ها
شورای سیاستگذاری محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را انتخاب می‌کند
مازندمجلس: شورای سیاستگذاری محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را انتخاب می‌کند امیرمسعود شهرام نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به پیش‌بینی مکان‌های مختلف برای برپایی نمایشگاه کتاب سال 97، عنوان کرد: در سال‌های گذشته روال تصمیم‌گیری درباره مکان برگزاری اینگونه بوده است که شورای سیاستگذاری نمایشگاه تصمیم نهایی را می‌گرفته است و اکنون این شورا با برگزاری جلسات و نشست به دنبال تصمیم‌گیری نهایی است.
 
وی افزود: شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه گزینه برای برگزاری نمایشگاه پیش رو دارد که محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خیابان سئول، مصلای امام خمینی (ره) که 9 دوره نمایشگاه کتاب در آنجا برگزار شد و مجموعه شهرآفتاب که تجربه دو دوره برگزاری نمایشگاه را دارد، در ابتدای فهرست قرار دارند.
 
شهرام‌نیا با بیان اینکه ویژگی‌های مثبت و منفی هر سه گزینه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بررسی شد، گفت:‌ قرار است اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه جلسه‌ای با مسوولان شهرداری داشته باشند و در این جلسه شرایط و تقاضای ما درباره مجموعه شهر آفتاب مطرح شود و پس از آن، شورا به تصمیم نهایی می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه هفته آینده این جلسه برگزار خواهد شد، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرآفتاب داریم، قرار است شش سال این مکان به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد و سازه‌های کلی و امکانات زیرساختی مجموعه را شهرداری تامین کند.
 
شهرام‌نیا با اشاره به تعهدات مدیران شهرآفتاب و شهرداری در این مجموعه عنوان کرد: قرار بود در نمایشگاه سی‌ام، سازه‌های موقت شهرآفتاب به سازه‌های دائم تبدیل شود تا مشکلاتی که به دلیل سازه‌های موقت پیش می‌آید مانند نفوذ آب ناشی از بارندگی و گرما و سالن داخل سالن‌ها برطرف شود، اما متاسفانه این شرایط در نمایشگاه سی‌ام فراهم نشد و شرایط شبیه نمایشگاه بیست و نهم بود.
 
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تاکید کرد: برای نمایشگاه سی و یکم در اردیبهشت ماه سال 96، پیگیر هستیم که آیا امکان رفع نواقص موجود در شهر آفتاب با توجه به زمان اندک باقی مانده تا نمایشگاه کتاب وجود دارد یا خیر و بر مبنای آن تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.
 
وی همچنین درباره طرح این موضوع که مسئولان مصلای امام خمینی (ره) اعلام کرده‌اند که مبلغ کمتری برای برگزاری نمایشگاه در این مکان نسبت به دوره‌های قبل دریافت می‌کند نیز توضیح داد: هنوز مذاکرات رسمی با مصلا انجام نشده است و اگرچه در برخی گفت‌وگوها و ملاقات‌ها به این موضوع اشاره شده است اما تعیین‌کننده نهایی مذاکرات رسمی است.
 
نمایشگاه برگزاری نهایی سیاستگذاری شورای مجموعه شهرآفتاب تهران سازه‌های تصمیم شرایط شهرداری بین‌المللی اشاره درباره می‌کند اینکه آفتاب ایبنا مذاکرات موضوع سی‌ام  شهرام‌نیا عنوان گزینه گفت‌وگو افزود نمایشگاه‌های مصلای برگزار خمینی تصمیم‌گیری