برگزیده ها
تصمیم ترامپ نشانگر سیاست‌های منافقانه امریکا درباره صلح و ثبات در خاورمیانه است

مازندمجلس: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد راجع به اجرای قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی­گری» تشکر کرد.

مازندمجلس: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد راجع به اجرای قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی­گری» تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو خواستار توجه همه دولتها به نتایج و عواقب عملکردشان بر وضعیت شکننده صلح در جهان شد و با تقبیح تلاش برخی کشورها برای مشروعیت دادن به اشغالگری، اشغال سرزمین فلسطین را ریشه تمام بحران‌­ها در منطقه دانست و گفت: هرگونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و به‌ویژه مسجدالاقصی صرفا باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.

وی به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و برنامه امریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با حقوق بین­‌الملل دانست.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش آمریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست.

خوشرو این اقدام را همچنین نشان­دهنده سیاست­‌های منافقانه و مزورانه آمریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و بی‌­توجهی آمریکا به اصول اساسی حقوق بین­‌المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: جامعه بین‌­المللی، ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل را مسئول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی می­‌داند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: در طول تاریخ هیچ‌گاه اشغالگری و صلح با هم جمع نشده‌اند و در قضیه فلسطین نیز تا زمانی که اشغال فلسطین ادامه دارد، هیچ صلحی ممکن نخواهد بود.

خوشرو با اشاره به اینکه برخی کشورها تحریم و اعمال زورمدارانه را به دیپلماسی و گفت‌وگو ترجیح می‌‌‌دهند، رفتار و گفتار این کشورها را باعث تقویت افراطی‌‌گری و تضعیف فرهنگ صلح و رواداری دانست.

وی با اشاره به شکست‌‌های اخیر داعش و گروه‌‌های تروریستی در سوریه و عراق، آن را نقطه عطفی تاریخی برای صلح در منطقه دانست.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تبریک این پیروزی‌‌ها به مردم و دولت‌های سوریه و عراق، آن را نتیجه شجاعت و پایداری این ملت‌­ها دانست.

خوشرو در عین حال هشدار داد که علی­رغم این شکست­‌های نظامی، ایدئولوژی و شبکه تولیدکننده داعش هنوز زنده است و تا زمانی که جهان از ایدئولوژی تکفیری که منبع الهام داعش و گروه­‌های تروریستی مشابه است پاک نشود، هیچ پیروزی نهایی علیه داعش و تروریسم قابل تصور نخواهد بود.

دانست فلسطین آمریکا نماینده اشاره کشورها اشغال خوشرو افزود اقدام غیرقانونی زمانی نخواهد ایدئولوژی سوریه تروریستی منافقانه صهیونیستی موضوع وضعیت عواقب گزارش اشغالگری غلامعلی امریکا منطقه خاورمیانه فرهنگ