برگزیده ها
اجرای طرح کارورزی برای 20 هزار نفر شغل ایجاد کرد

مازندمجلس: قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با اجرای طرح کارورزی بیش از ٢٠ هزار نفر تاکنون مشغول به کار شده اند.

مازندمجلس: ابوالحسن فیروزآبادی روز شنبه در آیین افتتاح دوازدهمین دوره مسابقه های قرآن کارگری کشور به میزبانی استان البرز، افزود: با اجرای طرح کارورزی همچنین تاکنون بیش از 102 هزار نفر ثبت نام کرده اند که این رقم تاپایان سال به ١٥٠ هزار نفر خواهد رسید.
طرح کارورزی از سوی دولت تدبیر و امید و با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری توسط از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمد.
جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 23 ساله تا 32 ساله (با احتساب 2سال خدمت سربازی) در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی هستند و ایجاد شغل برای 150 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در سال در آن هدفگذاری شده است.
وی اضافه کرد: در استان البرز شاهد تبلیغ میزان بیکاری بر اساس فصل هستیم، البته در تابستان شرایط بهتری داشتیم و با توجه به اینکه البرز استان مهاجر پذیر است، بیکاری از دیگر استان ها به این منطقه سرایز می شود.
فیروزآبادی افزود: تلاش های خوبی در این استان صورت گرفته و کارگروه اشتغال و رفع موانع فعال شده است.
وی افزود: از تعطیلی برخی کارخانجات قدیمی با قدمت 70 ساله جلوگیری شده که پیش بینی می شود تا پایان سال بهبود یک و نیم درصدی در سطح بیکاری را داشته باشیم.

استان دانشگاهی البرز بیکاری کارورزی افزود اجرای اشتغال فیروزآبادی اجتماعی ایجاد تعاون