برگزیده ها
شاخص‌های اقتصادی خبر از بهبود وضعیت بازار مسکن می‌دهد

مازندمجلس: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: شاخص‌های اقتصادی از جمله کاهش نرخ سود بانکی خبر از بهبود وضعیت بازار مسکن می‌دهد.

مازندمجلس: مجید کیانپور از بهبود وضعیت بازار مسکن در آینده نزدیک به ویژه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی از جمله کاهش نرخ سود بانکی خبر از بهبود وضعیت بازار مسکن می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 10 سال از رکود بازار مسکن می‌گذرد، افزود: در چهار ماه اخیر 15 درصد رشد معاملات مسکن رخ داده که این موضوع نشانه خوبی مبنی بر بهبود وضعیت بازار و حرکات مثبت آن است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خارج شدن از رکود مسکن را به معنای افزایش قیمت در این بازار نمی‌بینیم، خاطرنشان کرد: نرخ رشد معاملات مسکن بیشتر ملاک بوده و این موضوع خروج از رکود را در پی دارد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پیش رو تا پایان سال جاری شرایط مناسبی در بازار مسکن به تدریج حاکم می‌شود، تصریح کرد: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و تعدیل آن پول‌های مردم از شبکه بانکی خارج شده و به سمت مسکن حرکت کرده است که این موضوع خود در رونق ساخت و سازها تأثیر چشمگیری داشته است.

کیانپور با بیان اینکه با ادامه شرایط فعلی با شرط رشد معاملات مسکن تا پایان سال جاری خروج از رکود تا حدودی در بازار مسکن رخ می‌دهد، تصریح کرد: با خروج مسکن از رکود باید منتظر بهبود شرایط و واقعی شدن قیمت‌ها در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس با حمایت از دولت خواهان خارج شدن مسکن از رکود است و در این مسیر در صورت لزوم به تصویب قانون نیز اقدام می‌کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس یادآور شد: دولت نیز برنامه‌های خوبی برای بهبود وضعیت بازار مسکن داشته و پیگیر خروج آن از رکود است.

بازار بهبود وضعیت اینکه بانکی پایان معاملات موضوع می‌دهد کمیسیون شرایط عمران ادامه تصریح کیانپور شاخص‌های اقتصادی