برگزیده ها

مازندمجلس: عضو دوره چهارم شورای شهر تهران به نقد عملکرد شهرداری در دوره گذشته پرداخت و گفت: یکی از عیب‌های اساسی شهرداری این بود که سالیانه در ۱۰ شعبه کمیسیون ماده ۱۰۰، نزدیک به ۱۵ هزار رای داشتیم که حتی ۲ درصد این ۱۵ هزار رای هم اجرا نمی‌شد.

مازندمجلس: ابوالفضل قناعتی در پاسخ به این سوال که آیا می‌پذیرد؛ سال آخر مدیریت شهرداری گذشته به شدت تحت تاثیر انتخابات بود و به ویژه می‌توان تاثیر آن را در جذب نیروهای بی‌حد و حصر در شهرداری مشاهده کرد، گفت: بخشی از این مسئله به انتخابات و بخش دیگر به تبدیل وضعیت نیروها برمی‌گردد. در انتهای سال چهارم شش هزار تبدیل وضعیت صورت گرفت، البته تعدادی نیز جذب شدند که شاید مورد انتقاد اعضای شورای شهر هم بود.
به گزارش نامه نیوز قناعتی در پاسخ به سوالی درباره استخدام‌های غیرمتعارف در مترو به نحوی که در این شرکت سه نفر یک کار را انجام می‌دهند، گفت: اشتباهی که اتفاق افتاد، این است که نیروها را به یکباره جذب کردند، در حالی که می‌توانستند، این نیروها را در یک فرآیند خاص و بتدریج جذب کنند و برای خطوط ۳، ۶ و ۷ نیروها را یک دفعه جذب نکنند.
وی ادامه داد: پیش بینی کرده بودند که با توجه به تعهدی که به شورا داده‌اند؛ ۱۵۰ کیلومتر خط مترو بسازند، اما با توجه به مسائلی که راه‌اندازی مترو به دنبال داشت، این کار طول کشید، در حالی که شرکت بهره‌برداری مترو ایستگاه به ایستگاه نیرو جذب کرده‌ بود. وقتی خط ۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ فقط ۹ ایستگاه آن به راه افتاد، اما برای همه بیست و اندی ایستگاه نیرو استخدام کرده بودند.
استخدام نیرو در مترو قبل از ایجاد کار
عضو هیئت رئیسه شورای چهارم با اشاره به اینکه برای کاری که هنوز ایجاد نشده بوده، نیرو استخدام کردند، ادامه داد: هدفشان این بود که ابتدا نیروها جذب و بعد آموزش ببینند تا در ادامه به کار گرفته شوند، چرا که نمی‌توان در مترو ریسک کرد.
او در پاسخ به سوالی مبنی براینکه که چرا شورای چهارم خط هفت مترو را با توجه به نواقض ایمنی که داشت تعطیل نکرد، گفت: چون خط ۷ مشکلی نداشت، البته نمی‌خواهم بگویم که خط ۷ به طور کامل مشکلی ندارد، خط ۴ هم در ۱۰ ایستگاه هواکش ندارد، پس چرا از آن استفاده می‌کنیم؟
قناعی یادآور شد: تصور می‌کردند که با همین ظرفیت می‌توانند، بخشی از مردم را در خط هفت جابجا کرده و استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهند به همین خاطر این خط را راه‌اندازی کردند. قطارها برقی هستند و دود و آلودگی ندارند و خود قطار هم به صورت پیستون حرکت می‌کند یعنی هوا را جابجا می‌کند، از سوی دیگر برخی از ایستگاه‌ها هم که راه‌اندازی شده هنوز هواکش ندارد. من پیشنهاد دادم که به جای تعطیلی خط، شورای پنجم و شهردار محترم مشکلات خط را حل کنند.
شورای پنجم هزینه‌های فاقد دوران احمدی‌نژاد را بررسی کند
او در پاسخ به این سوال که چرا شورای چهارم به بحث هزینه‌های فاقد در دوران مدیریت احمدی‌نژاد در شهرداری تهران که در شورای سوم مطرح شده بود، نپرداخت، گفت: در شورای قبلی ۱۴ عضو اصلاح طلب داشتیم، چرا آنها بررسی پرونده هزینه‌های فاقد دوران احمدی‌نژاد را انجام ندادند. اگر اعضای فعلی اصلاح طلب شورا به این نتیجه رسیده‌اند که باید وضعیت مالی و هزینه‌کردهای شهرداری در دوران احمدی‌نژاد را بررسی کنند، حق‌شان است به این مسئله ورود کنند تا اگر خدای ناکرده تخلفی بوده به مراکز رسیدگی اعلام کنند و اگر تخلفی هم صورت نگرفته حداقل شفاف‌سازی کنند.
اعتقاد نداریم که قالیباف فردی جامع بود
قناعتی در ادامه با اشاره به عملکرد قالیباف در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: قالیباف را معصوم نمی‌دانیم و اعتقاد نداریم که فردی جامع و مطلق است. بالاخره همه انسان‌ها معایب و ویژگی‌هایی دارند.
وی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف اگرچه خوبی‌هایی نیز داشت، اما یک سری اتفاقات بدی در دوره ایشان در تهران و در حوزه شهرسازی اتفاق افتاد که می‌توانست بهتر از اینها عمل کند. در برخی مناطق ضوابط و چارچوب شهرسازی رعایت نشد و خط آسمان را در بعضی مناطق رد کردند و اینها به علاوه تخلفاتی که در برخی مناطق صورت گرفت، انتقاداتی است که به ایشان وارد است.
عضو هیئت ریسه شورای چهارم ادامه داد: همچنین متاسفانه یکی از عیب‌های اساسی شهرداری تهران در دوره گذشته این بود که در اجرای بعضی از قوانین سهل‌انگاری می‌کرد، یکی از مواردی که در این زمینه می‌توانم بگویم و کامل از آن اطلاع دارم، موضوع رای‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ است. سالیانه در ۱۰ شعبه کمیسیون، نزدیک به ۱۵ هزار رای داشتیم که حتی ۲ درصد این ۱۵ هزار رای هم انجام نمی‌شد.
رای قلع بناهای ناایمن اجرا نشد
وی تصریح کرد: برای تخریب تخلف علاءالدین پدرم درآمد و نمونه‌هایی همچون علاءالدین در شهر تهران بسیار است که نماینده دادگستری، نماینده وزارت کشور و عضو شورا رای به قلع و قمع آن داده‌اند، اما اگر شما اجرای آن را دیدید، من هم دیدم!
قناعتی در خاتمه با دفاع از عملکرد شورای چهارم گفت: شورای چهارم بالای ۲۰۰ طرح ارائه داد. هر عضو طرحی آورد و پس از انجام کار کارشناسی و بررسی کمیته‌ها طرح تصویب شد.
شورای چهارم شهرداری تهران نیروها ادامه ایستگاه بررسی دوران هزینه‌های قناعتی احمدی‌نژاد قالیباف راه‌اندازی استخدام ندارد اشاره افتاد مناطق وضعیت اعضای علاءالدین تخلفی نماینده اصلاح اعتقاد داشتیم اجرای می‌کند عملکرد اینها شهرسازی نداریم کمیسیون مشکلی تبدیل البته مسئله انتخابات گذشته تاثیر سوالی اتفاق هواکش استفاده بگویم مدیریت بهره‌برداری ایجاد جابجا