برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- زن و مردی که در پوشش بیمار وارد بیمارستان های شمال تهران شده و دست به سرقت می زدند، شناسایی و دستگیر شدند.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، 14 آبان ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع  سرقت از بیمارستان به کلانتری 163 ولنجک اعلام شد.

با حضور مأموران، یکی از پرسنل زن بیمارستان به مأموران اعلام داشت که کیف دستی اش حاوی یک میلیون تومان وجه نقد ، دستبند طلا ، گردنبند نقره ، ساعت مچی زنانه و تعدادی عابربانک از کمد شخصی اش در قسمت پاویون ویژه پرسنل خانم در طبقه هشتم بیمارستان سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت اماکن" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به بیمارستان محل سرقت، به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پرداخته و در بررسی تصاویر بدست آمده موفق به شناسایی یک آقا و خانم حدودا 40 و 35 ساله شدند که در پوشش بیمار و بستری شدن در بیمارستان به طبقه هشتم بیمارستان رفته و در آنجا سارق زن با ورود به قسمت ویژه پرسنل خانم اقدام به سرقت کیف دستی مالباخته کرده است.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ی اولیه ، شکایت های مشابه دیگری از بیمارستان محدوده شمال تهران به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که بررسی های به عمل آمده در خصوص سرقت انجام شده از آنها و تطبیق تصاویر سارقان در تمامی سرقت ها حکایت از آن داشت که سرقت ها توسط یک آقا و خانم انجام شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ متعلق به سارقان شدند. با شناسایی خودرو پراید ، ضمن شناسایی آخرین مالک خودرو مشخص شد که خودرو متعلق به یکی از مجرمان سابقه و حرفه ای به نام ابوالفضل 40 ساله  با 15 سابقه دستگیری است.

بررسی سوابق ابوالفضل نشان داد که وی اولین بار در سال 82 و به اتهام قاپ زنی توسط پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و پس از آن بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و موادمخدر روانه زندان شده و آخرین بار در خرداد سال گذشته به اتهام سرقت منزل دستگیر و پس از گذشت 6 ماه با تأمین وثیقه آغاز و در ادامه متواری شده است.

با شناسایی ابوالفضل به عنوان متهم پرونده ، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی در منطقه فلاح اطلاع پیدا کردند که او بلافاصله پس از آزادی از زندان اقدام به جابجایی محل سکونتش کرده و در حال حاضر هیچ اطلاعی از محل سکونتش وجود ندارد.

در ادامه و با توجه به بلامکان بودن ابوالفضل و همسرش ، مشخصات خودرو متهم به همراه دستور دستگیری سرنشیان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

سرانجام مأموران کلانتری 115 رازی در حین گشت زنی در منطقه فلاح موفق به شناسایی خودرو متهم شده ؛ قبل از هرگونه اقدام راننده پراید برای متواری شدن از محل ، او را دستگیر و در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند .

"ابوالفضل" که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و هروئین دارد،پس از دستگیری و در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت از بیمارستان های سطح شهر تهران شد اما پس از مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته محل های سرقت به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که سرقت ها را به همراه همسرش انجام داده که بلافاصله با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه فلاح – خیابان عباسی ، همسرش نیز به عنوان دیگر متهم پرونده دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمین در ادامه تحقیقات به دهها فقره سرقت از بیمارستان سطح شهر تهران اعتراف کردند که تاکنون تعدادی از محل های سرقت شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر محل های ارتکابی سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

تهران بیمارستان آگاهی شناسایی پایگاه خودرو پرونده ابوالفضل دستگیر کارآگاهان بررسی تصاویر ادامه تحقیقات منطقه اتهام عنوان دستگیری پراید همسرش اقدام دستور مأموران اعلام رسیدگی پرسنل سکونتش بلافاصله بیمار اولیه کلانتری همراه اعتراف پلیسی هرگونه متواری زندان سابقه متعلق اختیار دوربین سارقان موادمخدر مداربسته تعدادی مراجعه