برگزیده ها
انتقال سفارت آمریکا به قدس رویارویی با تمامی مسلمانان و صلح دوستان جهان است

مازندمجلس: یادگار امام راحل در بیانیه‌ای اقدام اخیر رییس‌جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس را علاوه برنفی تعهدات بین المللی، بر خلاف تمامی شعارهای آمریکا در حمایت از صلح و دفاع از حقوق بشر دانست.

مازندمجلس: یادگار امام راحل در بیانیه‌ای اقدام اخیر رییس‌جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس را علاوه برنفی تعهدات بین المللی، بر خلاف تمامی شعارهای آمریکا در حمایت از صلح و دفاع از حقوق بشر دانست.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ...» (اسراء/ ۱)

اقدام ضد انسانی و ماجراجویانه رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس عزیز و مغصوب، نقض آشکار حقوق بشر و ملت مظلوم فلسطین و رویارویی با تمامی مسلمانان و صلح دوستان جهان است.

آقای ترامپ با این اقدام متوهمانه و نابخردانه، علاوه برنفی تعهدات بین المللی، بر خلاف تمامی شعارهای آمریکا در حمایت از صلح و دفاع از حقوق بشر قدم برداشت.

مطمئنا سکوت در برابر این اقدام کینه توزانه، راه را برای اجرای توطئه هاى رژیم صهیونیستی هموار خواهد کرد. هویت جهان اسلام و همه کشورها و ملتهای اسلامی با مسئله فلسطین و قدس عزیز گره خورده است و حقیقت همان است که حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) ۳۵ سال پیش فرمودند که مسئله قدس یک مسئله شخصى نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌اى است براى موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزى که مسجد الاقصى‌ پى ریزى شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستى در گردش است. و چه دردناک است براى مسلمانان جهان در عصر حاضر که با داشتن آن همه امکانات مادى و معنوى، در مرئى‌ و منظر آنان به پیشگاه خداوند متعال و رسولان عالیقدرش اینچنین جسارت واقع شود، آن هم از یک مشت اوباش جنایتکار. و چه ننگ است براى دولتهاى اسلامى که با در دست داشتن شریان حیاتى ابرقدرتهاى جهان بنشینند و تماشاگر باشند که امریکا ابرجنایتکار تاریخ، یک عنصر فاسد بى‌ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده‌اى ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله گاه اول آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل همه آنان قدرت نمایى کند».

امروز آحاد امّت و دولت هاى اسلامی در برابر آزمونی خطیر و گریزناپذیر قرار گرفته اند و باید با آن به مقابله برخیزند.

راهی جز ایستادگی همه دولت‌های اسلامی و اعتراضات گسترده عموم مسلمانان در سرتاسر جهان در حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد.

طبیعى است که ایران مقتدر اسلامی، با الهام از آموزه های امام راحل (س) و با پرچمداری رهبری معظم انقلاب اسلامی از آرمان صیانت و آزادی قدس شریف حمایت همه جانبه خواهد کرد و به فضل الهی با ایستادگی امت اسلامی، وعده نصرت الهی محقق خواهد شد و ان شاء الله طراحان این توطئه شوم به اهداف خویش نخواهند رسید و این امر به وسعت یافتن ابعاد انتفاضه منجر خواهد شد.

«وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ‌»

سید حسن خمینی

جمعه ۱۹ ربیع الاول ۱۴۳۹

۱۷ آذر ۱۳۹۶

آمریکا اسلامی مسئله مسلمانان اقدام حمایت تمامی خمینی انتقال سفارت فلسطین برابر توطئه مقابل ایستادگی مظلوم داشتن مخصوص المللی علاوه اعلام دوستان رویارویی برنفی تعهدات الَّذِی شعارهای سیدحسن الْمَسْجِدِ