برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون آموزشی وزارت بهداشت از برنامه این معاونت برای ایجاد بانک سوالات آزمون‌های علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت آزمون‌های علوم پزشکی و همچنین بانک سوالات این آزمون‌ها در نظر داریم تا از نظرات تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها استفاده کنیم؛ بنابراین طی فراخوانی از دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی خواسته شده تا با مشارکت گروه‌های آموزشی سوالات خود را برای تمام آزمون‌های علوم پزشکی طراحی کنند و به مرکز سنجش ارسال کنند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، باقر لاریجانی با اشاره به اهمیت آزمون‌های علوم پزشکی گفت: برگزاری آزمون‌های با کیفیت علاوه بر اینکه باعث می‌شود افراد با صلاحیت علمی و شرایط مناسب وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند، کیفیت آموزش در مقاطع مختلف را نیز مشخص می‌کند.


وی افزود: سالیانه تعداد زیادی آزمون در حوزه علوم پزشکی برگزار می‌شود، به طوری که در تقویم سال ۹۶ مرکز سنجش آموزش پزشکی ۳۲ آزمون قید شده است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت مسئولیت پاسخگویی به نیاز‌های جامعه در این حوزه را بر عهده دارد و لازم است آزمون‌های علوم پزشکی نیز متناسب با این نیاز‌ها طراحی شود.


وی افزود: ارتقای آزمون‌های علوم پزشکی موضوعی است که در بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.


لاریجانی استانداردسازی آزمون‌های علوم پزشکی را یکی از اقدامات ضروری برای ارتقای نظام آموزش عالی سلامت ذکر کرد و عنوان کرد: برای استانداردسازی آزمون‌ها اولین گامی که باید برداشته شود ایجاد بانک سوالات آزمون‌ها در تمام مقاطع است.


وی اضافه کرد: این کار باید طی مراحل مختلفی اجرایی شود. در اولین مرحله کار طی مکاتبه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا با هماهنگی دبیرخانه منطقه آمایشی مربوطه شان و با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه در تمامی گروه‌ها سوالاتی را جهت درج در بانک سوال آزمون‌های علوم پزشکی آماده نمایند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بانک سوال آزمون‌ها در مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد شده است، اذعان داشت: در این مرحله از کار دانشگاه‌ها متناسب با گروه‌های آموزشی که دارند در تمام مقاطع به طرح سوال می‌پردازند.


وی خاطرنشان کرد: هدف این است که از ظرفیت تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در طراحی سوالات آزمون‌های مختلف استفاده شده و از این طریق از سوالات با کیفیت بیشتری در آزمون‌های علوم پزشکی استفاده شود.


 لاریجانی گفت: طی فراخوانی که برای ارسال سوالات به دانشگاه‌ها ارسال شده از ایشان خواسته شده سوالات در قالب‌های مختلف اعم از چهارگزینه ای، نکات کلیدی KFP، PMP، ایستگاه OSCE طراحی و ارسال گردد. فرم‌های مربوط به طراحی هر دسته از این سوالات نیز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته که می‌توانند استفاده نمایند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بانک سوالات آزمون‌های علوم پزشکی در سطوح مختلف فراگیران پزشکی مشتمل بر سوالات آزمون‌های جامع پیش کارورزی، پذیرش دستیاری تخصصی و فوق تخصصی، ارتقا و گواهینامه و دانشنامه تخصصی، فوق تخصصی طراحی می‌شود و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند سوالات خود را برای تمامی این آزمون‌ها طراحی کنند.


وی تاکید کرد: طراحی سوالات در دانشگاه‌ها لازم است با دبیرخانه کلان منطقه آمایشی مربوطه صورت گیرد و حتما سوالات در قالب فرم‌های قرار گرفته در سایت مرکز سنجش طراحی گردد.


 لاریجانی گفت: سوالات ارسالی از دانشگاه‌ها طی مراحل مختلف ارزیابی می‌شود و تمامی تلاش ما در معاونت آموزشی این است که سوالاتی استاندارد و با کیفیت بالا در بانک سوالات آزمون‌های تمامی سطوح درج گردد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: قاعدتا در این فرایند دانشگاه‌ها حتما باید تدابیری را برای رعایت امنیتش سوالات و محرمانگی آن اتخاذ نموده و سوالات را به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال نمایند.

 

پزشکی سوالات آزمون‌های طراحی آموزش آموزشی دانشگاه‌ها تمامی مختلف معاون وزارت بهداشت ارسال تخصصی کیفیت آزمون‌ها نمایند ایجاد گرفته مقاطع دانشگاه‌های استفاده مربوطه آمایشی منطقه اعضای می‌توانند  لاریجانی سوالاتی فرم‌های دبیرخانه تاکید ارتقای آزمون خاطرنشان افزود اینکه جامعه لاریجانی عنوان سلامت مراحل مرحله اولین استانداردسازی متناسب خواسته