برگزیده ها
هیچ بن‌بستی درباره بحث‌های اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس وجود ندارد

مازندمجلس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مورد بحث‌های اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس هیچ بن‌بستی وجود ندارد. اگر موضوع سپنتا نیکنام هم به مجمع تشخیص بیاید، حل خواهیم کرد.

مازندمجلس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مورد بحث‌های اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس هیچ بن‌بستی وجود ندارد. اگر موضوع سپنتا نیکنام هم به مجمع تشخیص بیاید، حل خواهیم کرد.

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری خود در خصوص سفر وزیر امور خارجه انگلستان به کشورمان و مذاکرات وی با مسئولان گفت: تقریبا بعد از روی کار آمدن آقای ترامپ و موضع‌گیری‌های ایشان یک فاصله بین ایران، اروپا و برجام پیش آمد که امیدواریم اروپا موضع‌گیری قاطعانه‌تری در مقابل آمریکا به عمل بیاورد.

وی تاکید کرد: بعد از سفر وزیر امور خارجه انگلستان به ایران، مقامات فرانسه و آلمان نیز به ایران خواهند آمد و محور گفت‌وگوها روی تندروی‌های اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا و دیگر مسائل منطقه خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه در مساله اقدام ترامپ به جز جمهوری اسلامی ایران کشورهای دیگر هم آن را محکوم کردند، گفت: مقامات دیگر خواستار قیام مسلمانان علیه این تصمیم شدند و جهان اسلام تحرک جدیدی پیدا کرده است و دوباره مساله فلسطین، مساله جهان اسلام شده است و ان‌شاءالله با این اقدام‌ها آقای ترامپ سر جای خودش بازگردد.

وی در خصوص هیات عالی نظارت که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در دبیرخانه تصمیمات لازم درخصوص هیات عالی نظارت گرفته شد و در رابطه با مجلس ما اختلافیه و مغایرت‌ها را به شورای نگهبان می‌دهیم و آنان نیز مغایرت‌ها را اعلام می‌کنند. این هیات عالی نظارت در رابطه با دولت و قوه قضائیه نیز وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما هیات عالی نظارت را خدمت مقام معظم رهبری می‌فرستیم و اگر ایشان تایید فرمودند یک سازمان جداگانه برای این امر در نظر خواهیم گرفت و هیات عالی نظارت اقدام گسترده‌ای انجام خواهد داد.

رضایی درباره سکوت حکام کشورهای منفعل منطقه در خصوص اقدام ترامپ و مساله فلسطین گفت: موج اعتراض مردمی در جهان اسلام آنقدر وسیع بوده که همه دولت‌ها موضع‌گیری کرده‌اند. وقتی کشورهای اروپایی موضع خودشان را در این رابطه اعلام می‌کنند، یک پشتوانه خوبی وجود دارد.

وی افزود: کشورهای اسلامی غالبا مخالفت خودشان را اعلام کرده‌اند. چند کشور عربی هستند که انتظار بیشتری از آنها نداریم اما سایر کشورها باید سفرای خود را از آمریکا فراخوانند و در این رابطه اقدام جدی‌ به عمل بیاورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جابجایی این مجمع به ساختمان دیگر گفت: جابه‌جایی در حال انجام است و ما در آینده به مجلس سابق سنا که اوایل مجلس شورای اسلامی در آن تشکیل می‌شد، نقل مکان خواهیم کرد.

وی در خصوص اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی مانند موضوع سپنتا نیکنام گفت: در  مورد بحث‌های اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس هیچ بن‌بستی وجود ندارد. اگر موضوع سپنتا هم به مجمع تشخیص بیاید، حل خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد: مغیارت‌هایی که تاکنون به وجود آمده در مجمع می‌توان مورد بررسی قرار داد. بعضی از آقایان در شورای نگهبان وقتی پای مصلحت نظام باشد، موافقت می‌کنند.

وی تاکید کرد: آنچه را که شورای نگهبان مغایرت اعلام می‌کند در واقع مغایرت با شرع و قانون اساسی است. ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت نظام را در نظر می‌گیریم.

رضایی درخصوص اعمال نظر مجلس شورای اسلامی در بحث رجل سیاسی گفت: تشخیص معیارهای رجل سیاسی در انتخابات به شورای نگهبان داده شده و مجلس می‌تواند در این خصوص نظر دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدام ترامپ چه اثری بر روی جبهه مقاومت خواهد گذاشت، گفت: اقدام رئیس‌جمهور آمریکا باعث یک وحدت گسترده در جبهه مقاومت خواهد شد. اگر گذشته را به خاطر بیاورید یک اختلاف بین حماس و جمهوری اسلامی، حزب‌الله و نیروهای فلسطینی و همچنین یک نوع سکوت بین خودِ فلسطینی‌ها به وجود آمده بود که این حادثه باعث شد همه به یک وحدت برسند.

شورای تشخیص نگهبان مصلحت اسلامی اقدام رضایی نظارت ترامپ مساله اعلام کشورهای رابطه خواهیم آمریکا سپنتا درباره اسلام بن‌بستی موضوع اختلافی بحث‌های ندارد سیاسی فلسطین درخصوص مغایرت مقاومت خودشان کرده‌اند مغایرت‌ها گرفته جمهوری اروپا بیاید انگلستان خارجه موضع‌گیری نیکنام منطقه رئیس‌جمهور مقامات تاکید اینکه