برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت پیشمرگ کردستان عراق، نخست وزیر این کشور را مورد هجمه قرار داد و اعلام کرد که اراده ملت کردستان عراق هرگز از بین نمی‌رود.

مازندمجلس:
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، وزارت پیشمرگ کردستان عراق نسبت به مقایسه حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور میان حملات تروریستی و حملات نیروهای کرد به مناطق مورد مناقشه ابراز تاسف کرد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که اگر نیروهای کرد نبودند پیروزی علیه داعش محقق نمی‌شد. اظهارات نخست وزیر عراق که این حملات و عملیات نیروهای فدرال در شانزدهم اکتبر گذشته و روزهایی که پیروزی‌های گسترده‌ای را محقق ساختند در حد پیروزی‌های گسترده علیه داعش توصیف می‌کند، غیرمسؤولانه است.
این وزارتخانه مدعی شد، در واقع العبادی اشغالگری نظامی، حمله علیه اقلیم کردستان، آوارگی اهالی کرکوک، طوزخورماتو و مناطق دیگر، تخریب، انفجار منازل و غارت اموال شهروندان کردستان را پیروزی بزرگ دانسته و آن را با پیروزی بر داعش مقایسه می‌کند.
این وزارتخانه ادامه داد: این پیروزی بزرگ علیه داعش که العبادی از آن صحبت می‌کند با توجه به شهادت جهانیان اگر قهرمانی‌ها، جان فشانی‌ها و شجاعت نیروهای پیشمرگ کرد و دفاع آنها نبود محقق نمی‌شد و نیروهای عراقی که حیدر العبادی آن را فرماندهی می‌کند نمی‌توانستند با پیامدهای فاجعه‌ طورخورماتو پس از ۱۶ اکتبر روبه‌رو شوند.
وزارت پیشمرگ همچنین تاکید کرد: بسیار متاسفیم برای نخست وزیر عراق که حمله علیه شهروندان کشورش را مانند پیروزی علیه تروریست‌ها تلقی می‌کند و به آن افتخار می‌کند. آن هم زمانی که همه منتظر آماده کردن زمینه‌ای مناسب برای رایزنی و از بین بردن اختلافات و مشکلات هستند.
وزارتخانه مذکور افزود: این اظهارات نشانگر ریشه این تفکر و کینه نسبت به ملت کردستان عراق است. تاریخ ثابت کرده که اراده ملت کردستان عراق توسط هیچ شخص یا نیرویی شکسته نشده و هیچ وقت هم از بین نخواهد رفت.
نیروهای فدرال کنترل کرکوک و بقیه مناطق مورد مناقشه را در نیمه اکتبر گذشته دوباره به دست آوردند و این اقدام در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر بود که ممانعت پرواز هواپیماها از و به مقصد این اقلیم را در پی داشت.
نیروهای کردستان می‌کند پیروزی العبادی وزارتخانه اکتبر مناطق حملات پیشمرگ گذشته پیروزی‌های شهروندان اقلیم کرکوک همچنین مقایسه وزارت مناقشه نمی‌شد اظهارات فدرال