برگزیده ها

مازندمجلس: مجید متقی‌فر می‌گوید: «شما ماموریت دارید که جریان ارزشی را زیر سوال ببرید اما من ماموریت دارم درد مردم را بگویم. رئیس جمهوری از ماشینش پیاده نشد اما رهبر انقلاب رفت چادرها را دید. شما نگاه کنید معاون اول و مسئولان دولتی شیک و پیک رفتند و برگشتند اما رهبر انقلاب به آخرین نقطه رفتند. اینطور باید مقایسه کرد. آقای روحانی یک شخصیت فانتزی و پاستوریزه است و اینها آدم های رفاه زده و مرفه هستند که در غیررفاه نمی توانند زندگی کنند. اینها نمی توانند خاک و خل بخورند. اما بسیج و ارتش می خورد. چرا اینها بسیج و ارتش را وارد کردند چون دولت ناتوان است و عرضه کار ندارد.»

مازندمجلس: برای اطلاع از آخرین فعالیت های جبهه پایداری به سراغ مجید متقی فر، سخنگوی این جبهه رفتیم اما او اصرار داشت درباره زلزله کرمانشاه سخن بگوید. او که می گفت توجه جبهه پایداری در این روزها معطوف به مناطق زلزله است دولت حسن روحانی را «بی عرضه و ناتوان» خواند. متقی فر آمار اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری درباره خرابی های مسکن مهر و همچنین اظهارات حسن روحانی را «غلط» خواند و گفت «دولت یازدهم به دروغگویی شهرت دارد.» او در جایی مسکن های مهری که در زلزله کرمانشاه خراب شدند را «ایمن» دانست اما در جایی دیگر به خسارت های شدید این مسکن اعتراف کرد اما گفت «تمام خرابی ها برای دولت روحانی است و مسکن مهرهایی که دولت قبل تحویل داد سالم و ایمن بودند.»
 جبهه پایداری بعد از انتخابات چه مسائلی را در دستورکار خود قرار داده است؟
جبهه پایداری الان کاری را انجام می دهد که اولویت اصلی کشور است یعنی همان زلزله کرمانشاه. همه توان و امکانات باید صرف این شود که احزاب مثل مردم دنبال این باشند که از آلام مردم کم کنند نه اینکه در فضای خاص رقابت قدرت وارد شوند. شما هم بروید به این سمت که آیا دولت وظیفه اش را در زلزله انجام می دهد یا نه؟
اتفاق زلزله به صورت جداگانه پیگیری می شود...
نه نمی شود. شما دارید رسانه را به سمتی می برید که درد مردم نیست. احزاب باید مطلبات مردم را باید پیگیری کنند و باید برای مردم کار کنند. الان احزاب باید همراه مردم باشند. حالا رسانه شما هم اگر تعهد مردمی دارد باید به این فکر کند که نقطه ضعف های اجرایی را درآورد که در این سرما مردم آنجا نمیرند. این برای جبهه پایداری مهمترین خروجی است. برنامه ما فعلا این است تا انشالله مطمئن شویم آلام مردم کم شده تا بعد کارهای سیاسی هم دنبالش می آید.
قضیه زلزله را شما مطمئن باشید که پیگری می کنیم اما شما الان درباره وضعیت جبهه پایداری بگویید.
15 روز دیگر زنگ بزنید تا بگوییم جبهه پایداری در چه وضعی است. 
قرار بود جبهه پایداری بعد از انتخابات جلسات استانی و انتقادی برگزار کند...
الان همه اینها تعطیل شده و توجه ها به سمت غرب کشور برگشته است.
قبل از زلزله چه می کردید؟
قبل از آن هم که اربعین بود و مشغول عزاداری بودیم.
یعنی تا الان سفرهای استانی انجام نشده؟
چرا بوده اما الان همه توجه ها به زلزله برگشته. جبهه پایداری یک جریان گفتمانی است و هر زمان برای مردم مشکلی پیش بیاید باید برویم آنجا خدمت کنیم؛ حال چه ناممان مطرح شود چه نشود.
خوب حالا که شما اصرار دارید درباره اقدامات جبهه پایداری برای زلزله زدگان بگویید می فرمایید تا الان چه کرده اید؟
همراه مردم بودیم. آنجا که نمی شود تابلو حزب زد. ما همگام مردم شدیم. همه نیروهای ارزشی و گفتمانی بسیج شدند که از مشکلات مردم کم کنند و امکانات را آنجا می‌فرستند. 
آقای متقی فر اینکه شما از رسانه من می خواهید که بروم ببنیم نقاط ضعف دولت آقای روحانی چه بوده می توانید نظرتان را درباره خرابی های مسکن مهر بگویید؟
آقای رئیس جمهوری و معاون اول رفتند آنجا حرف غلط زدند.
حرف غلط زدند؟
بله. آنجا چون آنجا مسکن مهر فرونریخته و دیوارهای آن فروریخته است ولی بیمارستانی که اینها ساختند ریخته و مریض ها هم مردند.
قضیه بیمارستان درست که البته پیمانکار آن سریع بازداشت شد اما شما...
معاون اول دولت رفت آنجا بهره برداری سیاسی کند و گفت 10 میلیون مسکن مهر در خطرند معلوم است که این کار سیاسی است.
پس شما که می گویید دولت سیاسی کاری کرده سیاسی کاری نکنید و وقتی درباره بیمارستان صحبت می کنید از مسکن مهر هم انتقاد کنید.
مسکن مهر اسکلتش سر جایش است. 
منکر کشته های مسکن مهر می شوید؟
چند تاست؟
برخی آمارها از 100 نفر حکایت می‌کند.
دروغ است. 2 نفر است.
شما عکس های ساختمان‌ها را دیدید؟
بله دیدم. دیوارها فروریخته. سقف نریخته و ساختمانی که در زلزله سقفش نریزید ساختمان ایمنی است. 
ساختمانی که روی گسل زلزله ساخته شده بود ایمن است؟
به هر حال الان دولت محترم سیاسی کاری کرده.
به نظر می آید شما سیاسی کار می کنید؟
نه. کار شماست. شما ماموریت دارید که جریان ارزشی را زیر سوال ببرید اما من ماموریت دارم درد مردم را بگویم. رئیس جمهوری از ماشینش پیاده نشد اما رهبر انقلاب رفت چادرها را دید. شما نگاه کنید معاون اول و مسئولان دولتی شیک و پیک رفتند و برگشتند اما رهبر انقلاب به آخرین نقطه رفتند. اینطور باید مقایسه کرد. آقای روحانی یک شخصیت فانتزی و پاستوریزه است و اینها آدم های رفاه زده و مرفه هستند که در غیررفاه نمی توانند زندگی کنند. اینها نمی توانند خاک و خل بخورند. اما بسیج و ارتش می خورد. چرا اینها بسیج و ارتش را وارد کردند چون دولت ناتوان است و عرضه کار ندارد. 
*دولت قبلی که مسکن مهر را ساخت و این ویرانی را به وجود آورد و شما حامی تمام قد آن بودید عرضه دارد و دولت آقای روحانی عرضه ندارد؟
ما خودمان هم دولت قبلی را نقد کردیم...
*بله شما زمانی دولت قبلی را نقد کردید که مقابل رهبری ایستاد اما تا قبل از آن حاضر نشدید هیچ کدام از مشکلاتی که آقای احمدی نژاد به وجود آورده بود را نقد کنید.  
بله. چون به جز آن مشکلی نداشت. اما اینها (دولت روحانی) نه عرضه دارند و نه برنامه ریزی. 1 میلیون و 200 واحد مسکن مهر در دولت قبلی تحویل داده شده و بقیه آن در دولت فعلی تحویل داده شده است. تمام مواردی که در دولت قبل تحویل داده شده خوب بوده و تمام اشکالات برای این دولت است.
*از کجا می دانید که سالم هستند. الان زلزله آمده که این اشکال خودش را نشان داده.
زلزله آمد کدام ساختمان ها را خراب کرد؟ تمام خرابی ها برای این دولت است. 
*من بالاخره متوجه نشدم شما نظرتان درباره خرابی ها  مسکن مهر کرمانشاه چیست؟! یک بار می گویید ساختمان ها ایمن بودند اما الان می گویید چون دولت روحانی اینها را تحویل داده خرابی ها تقصیر روحانی است؟!
ساختمان هایی که در آن دولت ساخته شده و تحویل داده شده سالمند و مکان یابی آنها هم درست بوده...
*اینکه این ساختمان ها روی گسل زلزله ساخته شده به معنی مکان یابی درست است؟
خط زلزله خیابانی تعیین نمی شود منطقه ای است....
*آقای متقی فر شما عکس ها را دیدید؟
بله دیدم.
*شما باز هم موضع خودتان را عوض کردید! اینکه می گویید مکان یابی درست بوده می خواهید اثبات کنید مسکن مهر کرمانشاه ایمن است در حالی که چند لحظه پیش گفتید مسکن مهر این منطقه را چون دولت آقای روحانی ساخته خراب شده. شما باز هم دفاع از دلوت قبل در مکان یابی مسکن مهرهای کرمانشاه می گویید کل منطقه روی گسل زلزله بوده و ناچار بودند...
من می گویم ساختمان هایی که در این دولت تحویل شده بسیار ناجور بوده اما ساختمان هایی که در دولت قبلی بوده فرو نریختند.
*من از روی عکس ها دیدم چون به منطق زلزله زده نرفتم اما شما که می گویید پایداری ها این مدت آنجا مشغول خدمت رسانی به مردم بودند حتما ساختمان های شخصی‌ساز کنار مسکن مهر را دیدید که سالمند.
بله بله ما آنجا رفتیم. شما چهره های خدوم آنجا را نگاه کنید که معلوم است چه ظاهری دارند و می بینید که ما هستیم و ما همه ما از متدیان و جهادیان هستیم. 
*بله قبول که پایداری ها همه خدوم و متدینند...
شما که قبول نمی کنید....
*شما به این سوال جواب دهید اگر کل آن منطقه روی گسل زلزله بوده چرا ساختمان های شخصی ساز کنار مسکن مهر سالمند؟
تعداد کشته هایی که برای مسکن مهر به شما دادند درست نیست. 
*سوالم چیز دیگری است. با تعداد کشته شده ها که شما نمی خواهید آمار رسمی و مردمی را قبول کنید کاری نداریم.  
اینها آمار رسمی که نمی دهند .آماری که این دولت می دهد درست نیست. اینها معروفند به دروغ گویی و هیچ وقت راست نمی گویند. شما دنبال حقیقت نیستید...
*شما که به دنبال حق و حقیقت هستید چرا نمی خواهید به این سوال که چند بار آن را تکرار کردم پاسخ دهید؟
من که به هر سوالی شما بپرسید جواب نمی دهم. این سوال شما جهت دار است. شما از جریان مربوط به فتنه هستید که الان دنبال فتنه دیگری هستید. شما که جریان سالمی نیستید. شما جریان گفتمان دینی هستید؟ انقلابی هستید؟ شما ریشته‌تان آقای کروبی است، الان کجاست آقای کروبی؟ شما دغدغه تان این است که آقای کروبی از حبس دربیاید اما ما دنبال استقرار گفتمان دینی هستیم و شما مخالف این هستید. من تردید دارم، شما اصلا نماز می خوانید؟ شما انقلابی هستید؟ حجاب درستی دارید؟
* تفتیش عقاید می کنید؟ نماز خواندن یا نخواندن من چه ربطی به مسکن مهر دارد؟
بله اگر نماز نخوانید به درد نظام نمی خورید. شما بی حجابی را دوست دارید.
*چه ربطی به موضوع مورد بحث ما دارد؟ 
به انقلابی بودن و دلسوز بودن مردم ربط دارد. ما باید شما را کنترل کنیم که فتنه نکنید. شما تقارب فکری عمیق با جریان فتنه دارید. شما یک بار موسوی و کروبی را محکوم کردید؟ اصلا شما از لفظ فتنه بدتان می آید چطور ادعا می کنید که مردمی هستید؟ این وضعیت دولتی است که با فکر شما روی کار آمد. برجام ببینید چه شد؟ هواپیماها را هم که نمی دهند. 
*دولتی که با فکر شما روی کار آمد چه کرد؟ چرا الان نگران هواپیماها شدید؟ شما که مخالف خرید آنها بودید؟
نه ما نگران کشوریم. این مجموعه سرنوشت کشور را رقم می زند. البته ما در عهد اینها داعش را نابود کردیم. اینها مخالف جنگ با داعش بودند. در عهد اینها سوریه و عراق دست نیروهای انقلاب افتاد . شما یک بار درباره اینها زنگ نمی زنید از من بپرسید. اینها خروجی انقلاب است. خروجی آقای روحانی چیست؟ برجام، FATF،  2030. حقوق شهروندی
*شما با حقوق شهروندی مخالفید؟
حقوق شهرندی یک مساله وارداتی است. چرا آقای روحانی نمی گوید حقوقی اسلامی؟
*چرا فکر می کنید حقوق شهروندی مخالف اسلام است؟
ما همه چیز را اسلامی دوست داریم. آقای روحانی حقوق شهروندی می گوید تا بگوید آن دو نفر (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) از حقوق شهروندی محرومند. اینجاش فتنه است. اینها مقدمات شکل گیری فتنه جدید است و بحث و عنوان فریبنده است. خدا می گوید اینها حرف خوب می زنند اما نیتشان باطل است. 
*من زمانی دیگری زنگ می زنم تا درباره جبهه پایداری صحبت کنیم که دغدغه زلزله شما تمام شده باشد.
همیشه همین است. هر وقت زنگ بزنید در فضای انقلابی و اسلامی موجود سوال کنید که جواب می دهم اما انتظار نداشته باشید طوری ما را مدیریت کنید که آنطور که شما می خواهید جواب دهیم و بعد شروع کنید به تضعیف نیروهای انقلابی. این را هم مطمئن باشید اگر ما فعال نبودیم شما به ما زنگ نمی زدید. ما قوی ترین جریان گفتمانی هستیم و از پنتاگون تا اعتماد و همه احزاب باطل از ما نگران هستند. باطل از ما نگران است اما نیروهای خودی و انقلابی که نگران نیستند. وقتی دشمن از ما بدش می آید می فهمیم کار ما درست است. شما به ما فحش دهید داعش هم به ما فحش دهد. چه اشکالی دارد؟
*ممنون که ما را در کنار داعش قرار دادید.
هر دو مخالفند با ما، شما با آنها و آمریکایی ها یکی هستید. وقتی شما و آمریکا علیه ما همسنگر هستید که نمی توانید انکار کنید. شما VOA را نگاه کنید اول پایداری و آیت الله مصباح را می زند، چرا ؟ اما آیا به کروبی حمله می کنند؟ به رسانه شما حمله می کنند؟ نه. چون همسو هستید. یک مقدار بیدار شوید انشالله. شما فردا نه نماینده می شوید نه چیز دیگری. به شما حقوق می دهند آدم باید حقوقش را از جایی بگیرد که ارزش داشته باشد. چرا دشمن از حرف های شما خوششان می آید اما از رسانه های ما نه؟ این علامت بدی است. موفق باشید من بروم نماز بخوانم.
منبع : اعتماد آنلاین
زلزله روحانی پایداری اینها ساختمان درباره هستید سیاسی تحویل جریان خرابی انقلابی کرمانشاه گویید کروبی دیگری شهروندی دارید دنبال خواهید رسانه نگران اینکه باشید نیروهای معاون منطقه هستیم مخالف انقلاب احزاب ساخته هستید؟ دولتی رفتند گفتمانی مردمی خروجی مطمئن جمهوری رفتیم اصرار نیستید حقیقت بگوید چیست؟ زمانی کردیم کردید دارند بپرسید سالمند نداشت فانتزی هواپیماها شخصیت اسلامی کنند؟ اعتماد برجام موسوی رهبری توانند مقابل دغدغه پاستوریزه گفتمان ماموریت برنامه بودیم مشکلی ارزشی پیگیری مشغول برگشته بگویید وضعیت بزنید استانی انشالله توانید نظرتان نکنید امکانات دیدید؟بله انتخابات خواند معلوم میلیون باشند فروریخته بیمارستان البته ناتوان