برگزیده ها

مازندمجلس: بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی بر این عقیده است که وجود دانشجویان ستاره‌دار در دولت روحانی، جای هیچ‌گونه توجیهی ندارد، زیرا شرایط اجتماعی برای جوانان اصلاً مناسب نیست و انصاف نیست که مشکلات دانشجویان را وارد مباحث تحصیلی آنان کنیم.

مازندمجلس: چند روز قبل بود که خبری مبنی بر وجود دانشجویان ستاره‌دار در سال تحصیلی جدید، منتشر شد. محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز این خبر را تائید کرد و گفت: «من آمار مستند و دقیقی ندارم، اما در جلسه‌ای که فراکسیون امید با آقای غلامی داشت ایشان تائید کردند که تعداد ستاره‌دارهای سال تحصیلی جدید بیش از 100 نفر است.»
اعلام خبر وجود دانشجویان ستاره‌دار و تائید نماینده مجلس و وزیر علوم،‌ باعث شد تا موجی از انتقادات روانه دولت تدبیر و امید شود. حسن روحانی از همان انتخابات ریاست جمهوری 92،‌ بر تقبیح ستاره بودن دانشجویان تأکید می‌کرد و تلاش داشت تا اعلام کند که در دوران ریاست او نه‌تنها هیچ دانشجوی ستاره‌داری وجود نخواهد داشت،‌ بلکه همه دانشجویان با هر نوع عقیده و گرایشی،‌ می‌توانند به‌راحتی درس بخوانند و اظهارنظر کنند.
محمدرضا بادامچی،‌ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر وجود بیش از 200 دانشجوی ستاره‌دار در دولت روحانی،‌ گفت: از همان ابتدا ما دیدیم که افرادی در مقاطع ارشد و دکتری ثبت‌نام نشده‌اند،‌ این دانشجویان برای حل مشکل خود به ما مراجعه کردند و ما نیز این موضوع را به آقای روحانی و وزیر اطلاعات اطلاع دادیم. بعدازاینکه سرپرست جدید برای وزارت علوم انتخاب شد، ‌همه دانشجویانی که نتوانسته بودند ثبت‌نام کنند،‌ مشکلاتشان در چارچوب قانون بررسی شد و توانستند به‌راحتی ثبت‌نام خود را کامل کنند.
بادامچی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ حقیقتاً بعدازاین موارد، دیگرکسی برای مشکل ثبت‌نام به ما مراجعه نکرد. به‌طور مثال هر دانشجویی که نزد ما می‌آمد اگر دوست و نزدیکانشان هم مشکلی در خصوص ثبت‌نام داشتند،‌ با ما در میان می‌گذاشتند؛ اما اکنون و بعد از صحبت‌های که با دولت انجام داده‌ایم، مدتی است که در این مورد مراجعه‌ای به ما صورت نگرفته است؛ اما اگر حتی یک دانشجوی ستاره‌دار وجود داشته باشد ما این موضوع را به‌طورجدی پیگیری خواهیم کرد.
این نماینده مجلس بابیان اینکه وجود دانشجویان ستاره‌دار در دولت روحانی، جای هیچ‌گونه توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: اصلاً قابل‌قبول نیست دانشجویی که رتبه لازم را برای ورود به دانشگاه کسب کرده است را به دلایل مختلف از ادامه تحصیل منع کنیم و برایش حواشی ایجاد کنیم. من شخصاً این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
بادامچی با تأکید بر حل مشکلات دانشجویان، تصریح کرد: تاکنون همه دانشجویانی که برای ثبت‌نام مشکلی داشتند و به ما مراجعه کردند، ما سعی کردیم تا حد امکان مشکلاتی که برایشان ایجادشده را حل‌وفصل کنیم. ما نیز معتقدیم اگر مشکل و حاشیه‌ای برای یک دانشجو ایجاد می‌شود، هیچ ارتباطی با دانشگاه او ندارد که بخواهیم او را از تحصیل منع کنیم. حقیقتاً این کار کاملاً بی‌انصافی است.
عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به جزئیات جلسات اولیه با وزیر جدید علوم در کمیسیون‌های مختلف، خاطرنشان کرد: زمانی که آقای غلامی پیش از رأی اعتماد به جلسات کمیسیون‌ها آمد و صحبت کرد، به‌صورت کاملاً روشن وعده دادند که اجازه نخواهند داد این‌چنین مشکلاتی در وزارت علوم باشد و صراحتاً بر روی این موضوع تأکید کردند. ما نیز بر مبنای صحبت ایشان موضوع را با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد. از سوی دیگر حقیقتاً ما در این مقطع زمانی مشکلات و مسائل مهم‌تری داریم که باید به آن‌ها بپردازیم، نباید نسل جوان کشور که سرشار از امید و انرژی است را با چنین مشکلاتی مواجه کنیم، بلکه باید مشکلات و حواشی ایجادشده برایشان را با کمک دولت هرچه سریع‌تر حل‌وفصل کنیم.
محمدرضا بادامچی در ادامه تأکید کرد: با توجه به وعده وزیر علوم، این مسئله را قطعاً با دولت در میان می‌گذاریم و تا نتیجه نهایی آن را پیگیری خواهیم کرد. حقیقتاً در این شرایط و با توجه به این‌که شرایط اجتماعی خوبی هم برای جوانان وجود ندارد، نباید برایشان ایجاد مشکل کنیم.
منبع: رویداد 24

دانشجویان ثبت‌نام ستاره‌دار موضوع روحانی تأکید بادامچی نماینده حقیقتاً ندارد مشکلاتی پیگیری مراجعه مشکلات خواهیم برایشان ادامه خاطرنشان تائید دانشجوی ایجاد تحصیل حواشی ایجادشده زمانی نباید شرایط جلسات اجتماعی حل‌وفصل کاملاً مختلف دانشجویانی غلامی اعلام کمیسیون تحصیلی هیچ‌گونه توجیهی ریاست به‌راحتی مشکلی داشتند دانشجویی وزارت محمدرضا اشاره دانشگاه