برگزیده ها

مازندمجلس: بوریس جانسون روز شنبه برای دیدار با مقامات ایرانی و گفتگو در خصوص مسائل مختلف وارد تهران شد.

مازندمجلس: «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس امروز شنبه برای دیدار با همتای خود محمد جواد ظریف برای نخستین بار به تهران سفر کرد.
جانسون پیش از عزیمت به ایران، ضمن ابراز امیدواری در خصوص سازنده بودن گفتگو‌ها میان دو طرف اظهار کرد در این سفر با وزیر خارجه ایران در خصوص مسائل مختلفی از جمله برجام و جنگ یمن بحث و گفتگو خواهد کرد.
وزیر خارجه انگلیس همچنین اظهار کرد در خصوص افراد دوتابعیتی بازداشت شده در ایران، از جمله نازنین زاغری، نگرانی هایی وجود دارد و وی در این رابطه با همتای خود گفتگو خواهد کرد.
در حال حاضر، نازنین زاغری به جرم انجام اعمال جاسوسی علیه ایران در تهران بازداشت است. وی تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی دارد.
ماه گذشته پرونده نازنین زاغری با اذعان بوریس جانسون به دست داشتن وی در آموزش خبرنگاران در ایران پیچیده‌تر شد. وی بعدا از اظهارات خود در این خصوص عذرخواهی کرد و گفت: زاغری برای گذران تعطیلات به ایران رفته بوده است.
به نوشته گاردین، نگاه ریچارد راتکلیف - همسر انگلیسی نازنین زاغری - به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران دوخته شده است. وی روز گذشته اظهار داشت جانسون در سفر خود به تهران تلاش خواهد کرد با رئیس قوه قضائیه ایران نیز درباره پرونده نازنین زاغری دیدار و گفتگو کند.
قرار است دادگاه زاغری همزمان با سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران برگزار شود. جانسون در تلاش است پیش از برگزاری دادگاه بتواند با مقامات ایرانی در این خصوص گفتگو کند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
زاغری نازنین جانسون خارجه تهران گفتگو انگلیس اظهار انگلیسی گذشته پرونده ایرانی دادگاه همتای گزارش بوریس دیدار گاردین بازداشت