برگزیده ها

مازندمجلس: طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس از مطرح شدن موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها در صحن مجلس خبر داد.

مازندمجلس: چند روز پیش شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با توجه به مخالفت مکارم شیرازی از مراجع تقلید برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و فصل‌الخطاب مراجع عظام تقلید، تصویب مصوبه پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها را غیر ضروری اعلام کرد. 
این خبر سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به راه انداخت و با واکنش‌های متعددی مواجه شد. طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس که قبلا بارها از تلاش برای رفع موانع ورود زنان به ورزشگاه ها خبر داده بود، در گفت و گو با اعتمادآنلاین ضمن اعلام اینکه فعلا صلاح نیست در رسانه‌ها صحبتی درباره این موضوع شود، گفت: «فردا (یکشنبه) موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها برای اتخاذ رویکردی درست در صحن علنی مجلس بررسی می شود.»
گفتنی است هشتم آذر ماه، ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعه با اشاره به مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته بود: این طرح در دولت قبل نیز مطرح شد، اما هم رهبری و هم مراجع مخالفت کردند و باز هم متاسفانه برخی با وجود اطلاع از این کار به دنبال تصویب آئین نامه هستند.
او اضافه کرده بود: مگر مشکلِ کشور ما ورود زنان به ورزشگاه است؟ مشکل مردم گرانی نان و بیکاری جوانان تحصیلکرده و اشتغال و مشکل بانک است که مردم را بیچاره کرده است.
مکارم شیرازی با بیان اینکه خواه ناخواه این مسئله مفاسدی در پی دارد عنوان کرده بود: دولت به جای نوشتن آئین‌نامه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، برای گران نشدن نان و رفع مشکلات بیکاری و معیشتی مردم آئین نامه بنویسد.
این در حالی است که زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اواخر مهرماه با اشاره به جلساتی که در این شورا برای تصمیم گیری در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حال برگزاری است، گفته بود: رویکردهای مثبتی نسبت به حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها وجود دارد اما حضور زنان به عنوان تماشاگر با پیش شرط‌ هایی برای مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها و فراهم کردن شرایط سالم و امن برای آنها همراه خواهد بود.
منبع: اعتماد آنلاین
ورزشگاه‌ها مراجع ورزشگاه شیرازی مکارم تقلید اجتماعی موضوع اینکه اشاره بیکاری عنوان اعلام مسئله تصویب فرهنگی مخالفت سیاوشی بررسی شورای خانواده