برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود باید بودجه واقعی باشد تا هم نظام و هم کشور بتواند از این بودجه به طور صحیح و شفاف استفاده کند. اگر واقعاً پول و اعتباری وجود ندارد به طور صریح و آشکار به مردم بگوییم که فعلاً اعتباری نیست.

مازندمجلس: اصغر سلیمی در خصوص تخصیص یافتن بودجه به دستگاه‌ها بر اساس عملکرد این دستگاه‌ها، اظهار کرد: بودجه‌هایی که در مجلس تصویب می‌شود با بودجه‌ای که تخصیص داده و عملیاتی می‌شود تفاوت زیادی دارد. بودجه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود در خصوص آن، ساعت‌ها در کمیسیون‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود. برای مثال کمیسیون تلفیق وقت زیادی را برای جمع‌بندی بودجه می‌گذارد و در نهایت در صحن علنی مجلس آن چکش‌کاری‌های لازم انجام و در نهایت تصویب می‌شود.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: اما در مرحله اجرا آن خروجی که باید از این بودجه‌ها داشته باشیم مشاهده نمی‌شود. کاری را که مجلس این بار انجام داده است این است که کمیسیون‌ها فعال شده‌اند و در هر حوزه‌ای که مربوط به آن کمیسیون باشد عملکرد وزارتخانه‌ها را در مورد بودجه و برنامه ششم توسعه مدنظر قرار می‌دهند و توضیحات لازم را ارائه می‌دهند که از اعتبارات چقدر جذب و چقدر استفاده شده است.
وی گفت: بر طبق این توضیحات باید بودجه‌ای را که برای سال 97 مجلس قصد دارد تصویب کند بودجه‌ای حقیقی و واقعی باشد و نظارت مجلس برای اجرای پروژه‌هایی که مدنظر است باید جدی‌تر باشد تا بودجه‌ها در جای خودشان هزینه شوند.
سلیمی تصریح کرد: امسال کمیسیون ها عملکرد دستگاه‌ها را بررسی جدی می‌کنند و برای مثال بررسی می‌کنند این اعتباری که برای منابع طبیعی در نظر گرفته شده است هم اکنون چقدر مصرف شده و به چه میزان عملکرد اجرایی آن انجام شده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم این است بودجه‌ای که تصویب می‌شود بودجه واقعی باشد تا هم نظام و هم کشور بتواند از این بودجه به طور صحیح و شفاف استفاده کند. اگر واقعاً پول و اعتباری وجود ندارد به طور صریح و آشکار به مردم بگوییم که فعلاً اعتباری نیست. درست نیست وقتی امکاناتی وجود ندارد به مردم وعده‌های غیرواقعی بدهیم چرا که این امر موجب ناامیدی و بدبینی مردم به نظام می‌شود.
وی گفت: روند کار این است که دولت بودجه را به شکل واقعی به مجلس ارائه می‌دهد و مجلس هم بر طبق پروسه‌ای که در کمیسیون‌ها طی می‌شود با تغییرات کمی آن را تصویب می‌کند.
تصویب بودجه‌ای بودجه کمیسیون عملکرد واقعی سلیمی دستگاه‌ها کمیسیون‌ها اعتباری ارائه توضیحات استفاده ندارد می‌دهند بررسی نهایت زیادی تخصیص شورای اسلامی بودجه‌ها مدنظر