برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد راجع به اجرای قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» تشکر کرد.

مازندمجلس: غلامعلی خوشرو هم‌چنین خواستار توجه همه دولت‌ها به نتایج و عواقب عملکردشان بر وضعیت شکننده صلح در جهان شد.
به گزارش نامه نیوز ،سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تقبیح تلاش برخی کشورها برای مشروعیت دادن به اشغال­گری، اشغال سرزمین فلسطین را ریشه تمام بحران­‌ها در منطقه دانست و گفت: هرگونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و به ویژه مسجدالاقصی صرفا باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.
سفیر کشورمان به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و برنامه آمریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با حقوق بین­‌الملل دانست.
خوشرو با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش آمریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست.
وی این اقدام را همچنین نشان­‌دهنده سیاست­‌های منافقانه و مزورانه آمریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و بی­‌توجهی آمریکا به اصول اساسی حقوق بین­‌المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.
خوشرو افزود: جامعه بین­‌الملل ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل را مسوول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسوولانه و غیرقانونی می­‌داند.
وی گفت در طول تاریخ هیچ گاه اشغالگری و صلح با هم جمع نشده‌اند و در قضیه فلسطین نیز تا زمانی که اشغال فلسطین ادامه دارد، هیچ صلحی ممکن نخواهد بود.
این دیپلمات ایرانی در ادامه با اشاره به این‌که برخی کشورها تحریم و اعمال زورمدارانه را به دیپلماسی و گفت‌وگو ترجیح می‌دهند، رفتار و گفتار این کشورها را باعث تقویت افراطی­‌گری و تضعیف فرهنگ صلح و رواداری دانست.
سفیر کشورمان با اشاره به شکست‌های اخیر داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، آن را نقطه عطفی تاریخی برای صلح در منطقه دانست.
وی با تبریک این پیروزی‌ها به مردم و دولت‌های سوریه و عراق، آن را نتیجه شجاعت و پایداری این ملت­‌ها دانست.
در عین حال، خوشرو هشدار داد که با وجود این شکست­‌های نظامی، ایدئولوژی و شبکه تولید کننده داعش هنوز زنده است و تا زمانی که جهان از ایدئولوژی تکفیری که منبع الهام داعش و گروه­‌های تروریستی مشابه است پاک نشود، هیچ پیروزی نهایی علیه داعش و تروریسم قابل تصور نخواهد بود.
دانست آمریکا فلسطین خوشرو اشغال اشاره نخواهد کشورها ادامه زمانی غیرقانونی اقدام ایدئولوژی تروریستی بین­‌الملل سوریه وضعیت تحکیم عواقب منطقه کشورمان صهیونیستی