برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور به جامعه زنان قول هایی داد که شاید بخش زیادی از آنها محقق نشده باشد اما مناصب خوبی را به زنان سپرده است.

مازندمجلس: پروانه سلحشوری که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه هنر سخن می گفت، خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از دانشجویان و نمایندگان مجلس نقدهایی به وزیر علوم داشته اند اما دکتر غلامی در همین مدت کوتاه اقدامات خوبی انجام داده است و باید فرصت داد تا مشخص شود مدیرانی که توسط ایشان انتخاب شده اند چه عملکردی خواهند داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: عملکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تا این لحظه عملکرد بدی نبوده است.
وی با طرح این پرسش که آیا چیزی به اسم جنبش دانشجویی باقی مانده است یا دانشجویان به خودسانسوری مبتلا شده اند؟ پاسخ داد و افزود: با موانع متعددی که ایجاد شده است تنها اسمی از جنبش دانشجویی باقی مانده است.
سلحشوری ادامه داد: روز دانشجو روزی است که تفکر دانشجویی باید احیا شده و پاس داشته شود. دانشجو روح بیدار بر کالبد جامعه است، جنبش دانشجویی نباید در قفس بماند.
رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به نقش برجسته جنبش دانشجویی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: این دانشجویان بوده اند که در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی چه در زندان های ستمشاهی و چه در جبهه های حق علیه باطل جان خود را فدا کرده اند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد اما متاسفانه امروز جان شهدا در دستان عده ای مبدل به چیزی شده است که نان و دنیای آنان را تامین کرده است.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی پس از بازگشایی دانشگاه ها در ابتدای انقلاب به خوبی رسالت مرجع بودن را ایفا کرد. اوج این رسالت انتخابات ریاست جمهوری 76 بود که در آن سال دانشجویان سید بزرگوار سیدمحمد خاتمی را مطرح کردند. بی شک دانشجویانی که سیدمحمد خاتمی را مطرح کردند از این کار خود پشیمان نیستند اما پس از ایشان کسی به قدرت رسید که ایران را سالیان سال به عقب برد. امروز نیز باید روحانی را نقد کرد اما نباید فراموش کنیم که گرفتار تندروی نشویم چون آسیب های ناشی از این مساله قابل جبران نیست.
نماینده مردم تهران از پیگیری دغدغه های دانشجویان در فراکسیون امید مجلس سخن گفت و ادامه داد: دغدغه های جنبش دانشجویی را در فراکسیون مطرح و دنبال می کنیم و به شکلی دغدغه های دانشجویان، دغدغه های خودمان نیز است. به طور مثال در خصوص معرفی دکتر غلامی به عنوان وزیر آموزش عالی مخالفت ها و دغدغه هایی وجود داشت اما باید بگویم ایشان تا این لحظه بد عمل نکرده است. باید به ایشان فرصت دهیم تا تصمیمات خود را اجرایی کند و پس از طی یک دوره مسئولیت، ایشان را نقادی کنیم.
سلحشوری با اشاره به جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: در این جامعه به جرم زن بودن در بسیاری از امور عقب نگه داشته شده ایم با این وجود در همین جامعه امثال کیمیا علیزاده ها و دانشجویان دختر دانشگاه هنر به موفقیت های بالایی رسیده اند. در فیلم "صفر تا سکو" سه خواهر به تصویر کشیده شده اند که بر زندگی سخت چنان فائق می آیند که به قهرمانان جهان مبدل می شوند.
وی در پایان با اشاره به نقش آگهی بخشی جنبش دانشجویی، متذکر شد: جنبش دانشجویی نباید محدود به جشن و پایکوبی شود بلکه باید پاسدار مقام دانشجو باشد.
دانشجویی دانشجویان دغدغه سلحشوری انقلاب دانشجو اسلامی جامعه فراکسیون اشاره نباید ادامه دانشگاه رسالت جمهوری خاتمی امروز سیدمحمد بسیاری عملکرد تهران نماینده غلامی مانده