برگزیده ها
غلامی تاکنون در وزارت علوم بد عمل نکرده است/ دانشگاه را سنگر آزادی قرار دهیم/ مراسم ۱۶ آذر نباید جشن باشد

مازندمجلس: نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه باید دانشگاه را سنگر آزادی قرار دهیم و آگاهی را به دیگران انتقال دهیم، گفت: اگر از روحانی انتظار به حقی که داریم برآورده نشده باید نقد کنیم و نقادی خود را ادامه دهیم.

مازندمجلس: نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه باید دانشگاه را سنگر آزادی قرار دهیم و آگاهی را به دیگران انتقال دهیم، گفت: اگر از روحانی انتظار به حقی که داریم برآورده نشده باید نقد کنیم و نقادی خود را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پروانه سلحشوری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه هنر با طرح این سوال که آیا چیزی به عنوان جنبش دانشجویی باقی مانده است یا آنقدر موانع ایجاد کردیم که دانشجویان را مانند سیاستمداران به خودسانسوری وادار کرده‌ایم؟، گفت: « پرده ی غفلت مبادا چشمبند هیچ‌کس/در قفس هم مرغ ما در فکر آب و دانه است» اگرآزادی بیان و تفکر نباشد، مرغ مادری که باید به دنبال آب و دانه برای فرزندانش برود منتظر خواهد بود که آب و دانه را برای او فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به رسالت دانشجو گفت: دانشجویان روزی را که به عنوان روز دانشجو برگزیده‌اند روزی است که نه نخبه‌ای کار خاصی کرده و نه مدالی برای اکتشافی داده شده است بلکه روزی است که سه دانشجو برای اعتلای کشور جان خود را از دست داده‌اند و باید این روز پاس داشته شود. دانشجو روح بیدار و مادر جامعه است و نباید دانشجو در قفس باشد که منتظر آب و دانه بماند.

وی با بیان اینکه زبان هنر زبانی است که در آن خشونت نیست و فریاد را به رساترین شکل بیان می‌کند، گفت: زبان هنر برخلاف زبان سیاستمداران است. هنر، زبان صداقت است و دانشجوی هنر، هنرمندانه روز دانشجو را فریاد می‌زند بدون اینکه بخواهد با فریادهایی که در آن چیزی نهفته نیست حرف خود را بیان کند.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: افتخار جامعه ایران، دانشجویان هستند. در زمان انقلاب دانشجویان نقش بسیاری ایفا کردند تا انقلاب به ثمر رسید و بعد از آن هم در جنگ هشت ساله عاشقانه درس را رها کرده و مدرک شهادت گرفتند و چقدر افسوس دارد که جان شهدای ما وسیله‌ای برای عده‌ای دیگر شده است.

سلحشوری اظهار داشت: بعد از بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها، جنبش دانشجویی رسالت خود که آگاهی‌بخشی است و به عنوان گروه مرجع بود را ایفا کرد که اوج آن را در سال ۷۶ مشاهده کردیم که سید محبوب دل‌ها را شما دانشجویان محبوب دل‌ها کردید. شاید کسی فکرش را نمی‌کرد همانگونه که در ۹۲ و ۹۶ فکر نمی‌کردند روحانی زمام امور را به دست گیرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: امیدوارم سیاستمداران هم یادشان باشد که شما دانشجویان همراهشان بودید و آنها را به قدرت رساندید و بی‌شک سیدمحمد خاتمی در دل شما جای دارد.

وی تاکید کرد: تجربه تلخی که قبل از ۸۸ به یاد دارم این است که در دانشگاه با سیدمحمد خاتمی برخورد و اعتراض کردند که ثمره و آسیب آن را بعدها مشاهده کردیم.

عضو فراکسیون زنان افزود: اگر از روحانی انتظار به حقی که داریم برآورده نشده باید نقد کنیم و نقادی خود را ادامه دهیم. آقای روحانی قول‌هایی را در زمینه حضور زنان داده بودند که اجرایی نشد اما ما هم از پا ننشسته و پیگیری داریم اما اکنون مناصب خوبی را به زن‌ها داده‌اند.

وی با اشاره به انتخاب وزیر علوم گفت: شما دانشجویان و ما نمایندگان آقای غلامی را نقد می‌کنیم اما تاکنون بد عمل نکرده و حتی خود اذعان داشته که جزو انجمن اسلامی مدرسین بوده است و البته گزینه‌هایی را هم که برگزیده بد نیستند. با این حال نقد شما را در مجلس و فراکسیون امید مطرح کردیم و باید به آقای غلامی فرصت دهیم و هنرمندانه نقد کنیم. باید دانشگاه را سنگر آزادی قرار دهیم و آگاهی را به دیگران انتقال دهیم.

سلحشوری تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید باقی بماند و مراسم ۱۶ آذر نباید جشن باشد بلکه باید روز پاسداشت مقام دانشجو باشد.

دانشجو دانشجویان دانشگاه تاکید سلحشوری کردیم روحانی داریم فراکسیون سیاستمداران دانشجویی عنوان ادامه نباید آزادی غلامی تهران نماینده اینکه هنرمندانه فریاد بماند خاتمی جامعه انقلاب مشاهده داده‌اند دل‌ها محبوب سیدمحمد منتظر برآورده انتظار آگاهی انتقال نقادی مراسم اشاره دیگران تاکنون نکرده رسالت