برگزیده ها
اجرای قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در 27 استان کشور

مازندمجلس: بوشهر- ایرنا- مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قانون های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکنون در 27 استان کشور اجرایی شده است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، جمشید گل پور روز شنبه در کارگاه آموزشی قانون های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بوشهر افزود: تاکنون این قانون ها در استان های بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی و کرمان اجرایی نشده که بزودی زمینه اجرای آنها در این استان ها نیز فراهم می شود.
وی اضافه کرد: همچنین تاکنون کارگاه های آموزشی مربوط به این قانون ها در 28 استان کشور برگزار و ساز و کار های آن تعریف و بوشهر به عنوان بیست و استان کارگاه مربوط به آن برگزار و تا یک هفته آینده باید ساز و کار اجرای قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اجرایی شود.
گل پور ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع و تکلیف مشخص شده در قانون چنانچه افراد ملزم به شرکت در این دوره ها از حضور در کارگاه ها ممانعت کنند مورد برخورد قضایی قرار می گیرند.
وی افزود: سند ریسک ملی نیز باید تهیه شود که تحقق این مهم وابسته به این است که آیا مبارزه با پولشویی در حوزه اصناف اتفاق افتاده است یا خیر؟
گل پور تاکید کرد: به منظور جلوگیری از پولشویی در مرحله نخست باید اصناف مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنند و در این زمینه در مبارزه با پولشویی مسیرها را برای سوء استفاده پولشویان بسته و عرصه را بر آنها تنگ کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: به کارگیری صندوق مکانیزه فروش و برخورداری واحدهای صنفی از پروانه کسب برای سالم سازی فعالیت های اقتصادی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی صورت گیرد.
سید حسین حسینی محمدی افزود: در این زمینه وظیفه اجرای قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اصناف تعریف شده که زمینه اجرای آن بزودی در استان بوشهر فراهم می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

اقتصاد

پولشویی

تامین مالی تروریسم

وزارت صنعت

پولشویی استان مبارزه قانون بوشهر اجرای تروریسم زمینه کارگاه تامین اصناف افزود تعریف آموزشی تجارت برگزار مربوط بزودی تاکنون فراهم اجرایی