برگزیده ها

مازندمجلس: مرجع تقلید شیعیان گفت: به‌رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توطئه دیگری است که شکل‌گرفته و ما هیچ‌گاه اجازه پای گذاشتن رژیم نامشروع اسرائیل را به آن سرزمین نخواهیم داد.

مازندمجلس: آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تذکر اینکه "زمان ما زمان خاصی است و این دوران بر دوش طلاب وظایف مهم و سنگینی قرار داده است، با یادآوری اینکه در اجتماعات مردم بیشتر به اخلاق و رفتار طلاب توجه دارند، خاطرنشان کرد: به هر میزان عمل و رفتار انسان از لحاظ اخلاص و تواضع اهمیت بیشتری داشته باشد اثر بیشتری می‌کند، در نتیجه نخستین مطلب اساسی داشتن اخلاقیات است.
این مرجع تقلید در ادامه با تأکید بر اینکه ریشه تمام گرفتاری‌هایی که به وجود می‌آید از صهیونیست‌ها است، گفت: به‌رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، توطئه دیگری است که شکل‌گرفته و ما هیچ‌گاه اجازه پای گذاشتن رژیم نامشروع اسرائیل را به آن سرزمین نخواهیم داد.
آیت‌الله نوری همدانی همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی مذهبی و دینی است، تأکید کرد: باید انقلابی بودن و انقلابی ماندن را میان مردم تبلیغ کرد.
آمریکا و طرفدارانش گرفتار رسوایی تازه‌ می‌شوند
آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز با صدور بیانیه‌ای توطئه آمریکا در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: در این شرایط همه مسلمین جهان باید متحد شوند، چون قدس حلقه اتصالى است در میان همه آن‌ها و باید در برابر این تجاوز آشکار بایستند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حکم اخیر دولت آمریکا که برخلاف قطعنامه شوراى امنیت و برخلاف تمام موازین بین‌المللی بود موج عظیمى از نفرت را در سراسر جهان برانگیخت و تمام مسلمین دنیا و بسیارى از ملت‌هاى آزادى‌خواه و رجال سیاسى جهان آن را شدیداً محکوم کرده‌اند.
در ادامه این بیانیه تصریح‌شده است: در اینجا دو نکته حائز اهمیت است، نخست اینکه بعد از شکست آمریکا و طرفدارانش در عراق و سوریه و شکست توطئه اخیر در لبنان و یمن به فکر فتنه‌اى جدید افتاده‌اند شاید بتوانند در آن فتنه، شکست‌هاى پی‌درپی سابق را جبران کنند در حالى که کور خوانده‌اند زیرا مخالفان آمریکا و طرفدارانش، در این فتنه بسیار بیشتر از فتنه سابق است و به‌یقین در اینجا هم گرفتار شکست و رسوایى تازه‌اى خواهند شد.
در این بیانیه تصریح‌شده است: دیگر اینکه این جنایت بزرگ سبب رسوایى طرفداران آمریکا مانند عربستان سعودى شد که آمریکا و اسرائیل را اخیراً به‌عنوان دوست خود انتخاب کرده‌اند و تا مى‌توانستند از بیت‌المال مسلمین به آن‌ها کمک کردند، اکنون حیران‌اند و نمى‌دانند در برابر مسلمانان جهان چه بگویند و چه‌کار کنند. در ضمن این تصمیم سنگ بزرگى در مسیر طرفداران سازش با اسرائیل نیز انداخت که آن‌هم رسوایى دیگرى است.
در پایان این بیانیه تاکید شد: در این شرایط همه مسلمین جهان باید متحد شوند، چون قدس حلقه اتصالى است در میان همه آن‌ها و باید در برابر این تجاوز آشکار و زورگویى زشت بایستند و نگذارند شهر قدس و قبله اول مسلمین از دست برود.
راهی جز ایستادگی و اعتراض وجود ندارد
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، تاکید کرد: راهی جز ایستادگی همه دولتهای اسلامی و اعتراضات گسترده عموم مسلمانان در سرتاسر جهان در حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام ضد انسانی و ماجراجویانه رئیس جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس عزیز و مغصوب، نقض آشکار حقوق بشر و ملت مظلوم فلسطین و رویارویی با تمامی مسلمانان و صلح دوستان جهان است. آقای ترامپ با این اقدام متوهمانه و نابخردانه، علاوه برنفی تعهدات بین المللی، بر خلاف تمامی شعارهای آمریکا در حمایت از صلح و دفاع از حقوق بشر قدم برداشت.
در ادامه این بیانیه آمده است: مطمئنا سکوت در برابر این اقدام کینه توزانه، راه را برای اجرای توطئه های رژیم صهیونیستی هموار خواهد کرد. هویت جهان اسلام و همه کشورها و ملتهای اسلامی با مسئله فلسطین و قدس عزیز گره خورده است و حقیقت همان است که حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) 35 سال پیش فرمودند که «مسئله قدس یک مسئله شخصی نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده.»
این بیانیه تصریح کرد: «امروز آحاد امّت و دولت های اسلامی در برابر آزمونی خطیر و گریزناپذیر قرار گرفته اند و باید با آن به مقابله برخیزند. راهی جز ایستادگی همه دولتهای اسلامی و اعتراضات گسترده عموم مسلمانان در سرتاسر جهان در حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد.»
یادگار امام در پایان این بیانیه تاکید کرد: «طبیعی است که ایران مقتدر اسلامی، با الهام از آموزه های امام راحل (س) و با پرچمداری رهبری معظم انقلاب اسلامی از آرمان صیانت و آزادی قدس شریف حمایت همه جانبه خواهد کرد و به فضل الهی با ایستادگی امت اسلامی، وعده نصرت الهی محقق خواهد شد و ان شاء الله طراحان این توطئه شوم به اهداف خویش نخواهند رسید و این امر به وسعت یافتن ابعاد انتفاضه منجر خواهد شد.»
آمریکا اسلامی بیانیه اینکه مسلمین توطئه برابر مسئله مسلمانان ایستادگی حمایت اقدام صهیونیستی فلسطین اسرائیل تقلید طرفدارانش آن‌ها خمینی تاکید آشکار انقلاب اعلام رسوایى انقلابی به‌عنوان ادامه مظلوم پایتخت مخصوص پایان سرتاسر طرفداران اعتراضات گسترده انتقال مقاومت تمامی دولتهای ندارد اتصالى بیشتر رفتار اهمیت بیشتری امروز همدانی سرزمین سیدحسن آیت‌الله تأکید گرفتار برخلاف کرده‌اند تصریح‌شده بایستند تجاوز بیانیه‌ای محکوم شرایط اینجا