برگزیده ها
باهنر: مطالبه احمدی‌نژادی‌ها این است که بیایید ما را بگیرید/تصمیم‌گیری‌ها در جمنا مهندسی شده بود

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: با توجه به حضور معاونان اقتصادی و دستیاران و مشاوران رئیس جمهور اختیارات آقای جهانگیری عملا کم شده و این موضوع تحلیل برانگیز است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری عصر امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای احمدی نژاد اظهاراتی را در مورد رئیس قوه قضاییه دارند و بست نشینی هم کردند در حالی که رئیس دولت اصلاحات نیز با محدودیت هستند آیا این مسئله خلاف امنیت ملی هست یا خیر، گفت: بعضی از رفتارهایی که این آقایان که سه نفر هستند، دارند مطالبه‌شان این است که بیایید من را بگیرید تا هزینه دیگری بر نظام تحمیل کنند. شما مطمئن باشید که این مسامحه و تعامل به هیچ وجه معنای آن عدم توانایی نیست و اگر کسی قرار باشد محاکمه شود باید منطقی و عاقلانه این حرکت انجام شود. این آقایان یک رفتاری می‌کنند و مطالبه شان این است که بیایید ما را بگیرید.


اهم اظهارات محمدرضا باهنر را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید:


*متاسفانه امروز چندان نسبت به سیاست‌های متصدیان آموزش عالی راضی نیستیم و فضای نقدهای مشفقانه آن‌طور که باید وجود ندارد و برخی دانشجویان شاید اصلا ورودی به این مسائل ندارند. بهتر از این می‌شود فضای دانشگاه‌ها را مدیریت کرد به نحوی که فضای کشور اصلاح شود خود ما هم به‌عنوان نسل اول انقلاب باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

*اقدام ترامپ و اعلام بیت‌المقدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی میخی از میخ هایی است که به تابوت رژیم صهیونیستی کوبیده می‌شود و دیری نمی پاید که رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد، رهبران اروپایی هم مجبورند با توجه به افکار عمومی جهان به این حرکت موضع منفی بگیرند.

*جبهه مردمی در حال تجدید ساختار است و شورای مرکزی بیشتر به این موضوع می پردازد و من هم نظرات خود را به آنها گفته‌ام؛ لذا نقاط ضعف جبهه مردمی هرچه زودتر باید برطرف شود.

*در جبهه مردمی تلاش شد تصمیم‌گیری‌ها از پایین به بالا انجام شود اما در مسیر راه جاهایی کار مهندسی شد و سبب شد در عمل با مشکل مواجه شود و البته احساس می‌شد موسسان این جبهه که افراد نهادی بودند باید این مساله را اصلاح می‌کردند و اکنون مشورت‌هایی با نخبگان صورت می‌گیرد که در ساختار آن تجدید شود.

*(شایعه سکه گرفتن وی از احمدی‌نژاد در برخی جلسات دولت دهم): به‌نظر من نپرداختن به این بحث ها بهتر است. اسامی اعلام شده که گفته می‌شود سکه گرفته‌اند معلوم است از پیش تعیین شده است. خودشان این خبر را اعلام می‌کنند و بعد یک برگه را امضا می‌کنند که به تعدادی سکه داده‌اند! در زمان آن‌ها کشور 400 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و باید ببینیم این درآمد کجا خرج شده است.

*در مورد آقای جهانگیری و برنامه ایشان برای حضور در انتخابات 1400 تحلیل و خبری ندارم اما می‌دانم با توجه به حضور معاونان اقتصادی و دستیاران و مشاوران رئیس جمهور اختیارات آقای جهانگیری عملا کم شده و این موضوع تحلیل برانگیز است.

*درباره پرونده آقای خاوری تلاشهای زیادی از طریق اینترپل انجام شد. پرونده‌های زیادی وجود داردکه متهمین به کشور بازگردانده شده‌اند و پرونده آقای خاوری یک مورد از ین پرونده های مختلف است. ممکن است بعضی اوقات افکار عمومی و رسانه‌ها منتظر تعدادی حکم اعدام در پرونده‌ها باشند اما شاید قوه‌قضائیه به این سرعت به این نتایج نرسد و نمی تواند تحت تاثیر هیجانات حکمی را صادر کند.

*پرونده‌های ریز زیادی وجود دارد واز طرفی پرونده دانه درشت‌ها هم است. البته اینکه تعدادی بازداشت یا محاکمه شده‌اند و یا تحت تعقیب هستند مایه افتخار نیست اما اینکه این پرونده‌ها به دقت رسیدگی می‌شود مایه افتخار است. در موضوع مفاسد برخی رفتارها و فرآیندها باید اصلاح شود. که در چهار پنج سال گذشته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته‌اند. در کل در مبارزه با مفاسد اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست.

*ما از گفتگو و تعامل همواره استقبال می‌کنیم اما این شرطی دارد که طرفین شأن خودشان را حفظ کنند و زیاده خواهی نداشته باشند. در مذاکرات معامله وجود دارد اما اگر مذاکرات از یک طرف بخواهد خط قرمزها شکسته شود از طرف دیگر قطع می‌شود. ما از حضور مقامات اروپایی در کشورمان استقبال می کنیم اما اگر قصد دخالت دارند باید بدانند که دوران دخالت در کشورها گذشته است. با وجود اینکه هنوز هم انگلستان مستعمره دارد و با آنها نیز مذاکره می کند اما قضیه ایران فرق می کند و امیدواریم این رفت و امدها باعث اعتلای کشورمان باشد.

*من معتقدم جریان‌های سیاسی به‌غیر از سران فتنه با هم گفت وگو کنند چراکه ما در تعداد زیادی از مسائل و راه‌حل‌ها برای مشکلات کشور اتفاق نظر داریم.
29215

زیادی پرونده اینکه تعدادی مردمی اصلاح اعلام صهیونیستی باهنر دارند موضوع بگیرید بیایید جهانگیری تحلیل خاوری پرونده‌های پرونده‌ها استقبال مذاکرات کشورمان دخالت گذشته مفاسد درآمد باشند افتخار شده‌اند ساختار امروز آقایان تعامل محمدرضا مهندسی مطالبه تصمیم‌گیری‌ها محاکمه مسائل مرکزی البته تجدید عمومی اروپایی افکار خودشان