برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه با همکاری یکدیگر می توانند توطئه دشمنان منطقه را از بین ببرند، گفت: ما اگر دامنه همکاری ها را افزایش دهیم می توانیم فتنه های جدید دشمنان را خنثی کنیم.

مازندمجلس: عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در دیدار با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها و مقابله با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان با طرف ترکیه ای مذاکره انجام دادیم، اظهار کرد: همچنین در مورد اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی ایران و ترکیه بحث و بررسی انجام گرفت.
وزیر کشور در ادامه افزود: همچنین مقرر شد ادامه بحث ها را در نشست کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور که در ترکیه برگزار می شود دنبال کنیم تا به یک نقشه راه برای اجرایی کردن این موافقتنامه امنیتی برسیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه ما با ترکیه موضوعات مشترک مختلفی داریم، گفت: ایران و ترکیه با همکاری در حوزه های امنیتی، موفقیت های خوبی کسب کرده اند. امروز به دشمنان اسلام و منطقه که به دنبال فتنه انگیز های جدیدی هستند، ما می توانیم با گسترش همکاری ها این فتنه های جدید را از بین ببریم. همانگونه که در شکست داعش در سوریه و عراق با همکاری یکدیگر موفق شدیم.
وی خاطرنشان کرد: دو کشور به دنبال همکاری های اقتصادی، تجاری و  امنیتی بوده و به دنبال تامین مرزهای امن هستند. همکاری دو کشور مبنایی برای تقویت همکاری های اقتصادی، سیاسی، تجاری و امنیتی در منطقه است تا ان شاءالله صلحی پایدار در منطقه برقرار شود.
رحمانی فضلی در پایان گفت: تا رسیدن به نتیجه مطلوب طرف ایرانی و ترکی جلسات خود را ادامه می دهند. در این بین مهم اراده دو کشور برای انجام مذاکرات و اجرایی کردن توافقات است.
در ادامه سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن ایران و ترکیه به برقراری رفاه، آسایش، امنیت و ثبات منطقه اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات درباره تروریسم، مقابله با قاچاق موادمخدر، مهاجرت غیرقانونی انسان و برقراری امنیت مرزها مذاکراتی داشته ایم و سعی کردیم برای اجرایی کردن توافقات به یک نتیجه برسیم.
وی در پایان با بیان اینکه من وزیر کشور ایران را دولتمردی مجرب می دانم، گفت: از وزیر کشور و سایر مسئولان ایران به خاطر میزبانی گرم و برخوردهای دوستانه و صمیمی تشکر می کنم.
ترکیه همکاری امنیتی ادامه منطقه دنبال اجرایی اینکه رحمانی امنیت اقتصادی خاطرنشان تجاری برسیم پایان برقراری توافقات مذاکرات نتیجه امروز سلیمان موادمخدر قاچاق مقابله مرزها انسان همچنین تروریسم سویلو موافقتنامه مشترک