برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: نائب رئیس مجلس ششم با بیان اینکه همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن تاکید دارند و این موضوع به اجماع ملی تبدیل شده است، گفت: هر کسی که بیشترین مسئولیت را دارد باید بیشترین پاسخگویی را هم داشته باشد.

مازندمجلس:محمدرضا خاتمی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریفطی سخنانی، اظهار کرد: پاسداشت جنبش دانشجویی از زمان تاسیس دانشگاه ها تا بهامروز این فرصت را فراهم کرده است، گرچه امیدواریم این حرکت ها و تحرکات و برنامههایی که می تواند در عرصه دانشگاه ها باشد فقط منحصر به 16 آذر نبوده و در طول سالشاهد آن باشیم.

نایب رییس مجلس ششم دربخشی دیگری از سخنان خود گفت: چیدمان سیاسیکشورمان بر اساس نظارت استصوابی است. درست یا غلط بودن آن را کاری نداریم  اما باید ببینیم این شیوه منجر به چه نتایجی شدهاست. آیا کسانی که در درون مجلس رفته اند و یا درون نهادهای مختلف نظام رفته اند،بعد از نظارت استصوابی پاک دست تر بودند یا آن زمان که نظارتی وجود نداشت؟ آیا اینکارها و نظارت ها کار کشور را به پیش برده است؟ بسیاری از این مسائل بحث حقوقیاست. در قانون اساسی نظارت های مختلفی اعم از نظارت بر صداوسیما و حتی مجلس خبرگانهم نظارت بر رهبری دارد اما آیا این نظارت ها استصوابی است؟ آیا می توان بهصداوسیما گفت پول خود را کجا خرج کرده ای؟ چرا در همه جا نظارت استصوابی انجام نمیشود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله فساد، اظهار کرد: آخرما در چه مملکتی هستیم که می گویند برادر رییس جمهور فاسد است، برادر معاون اول فاسد است،برادر دو قوه هم همین طور و دختر رییس قوه قضاییه هم که آن مسائل هم مطرح شد. مادر مملکت نباید بنشینیم، آیا چنین چیزهای نباید بررسی شود؟ اگر وجود دارد ریشه اینفساد در کجا است؟ چه ریشه یابی نمی شود؟

خاتمی ادامه داد: وضع قوه قضاییه را ببینید، آیا آن قوه قضاییه مستقلاست؟ آیا در رسیدگی به پرونده های سیاسی و امنیتی واقعا استقلال قوه قضاییه رعایتمی شود؟ نقش ضابط های قضایی؛ وزارت اطلاعات و سپاه چگونه است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین اظهار کرد: مساله شفافیت یکی ازعواملی است که می تواند به فساد کمک کند. مگر می شود پشت درهای بسته بنشینیم ومسائل را حل کنیم و بعد بگوییم با فساد مبارزه کردیم، راه هایی که در دنیا برایمبارزه با فساد رفته اند چه بوده است؟ تا چه اندازه شفافیت داشته اند؟

خاتمی ادامه داد: مسئولیت دیگر پاسخگویی است، هر کسی بیشترین مسئولیتو اختیار را دارد باید بیشترین پاسخگویی را داشته باشد؟ ما چه حکومتی ساخته ایم کهیک رییس دولتش هم سالم در نیامده است، نخست وزیرش که راس فتنه، یک رییس مجلس اش درحصر، یک رییس مجلس اش مغضوب، یک رییس مجلس اش منکوب، یک رییس جمهوراش که خدا بهشرحم کرد و از دنیا رفت، یک رییس جمهورش ممنوع التصویر، یک رییس جمهورش منحرف وآقای روحانی هم که از الان مشخص است.  نمی دانم چرا بررسی نمی کنید که در چهمملکتی هستیم که اینقدر در راس حکومت آدم فاسد مطرح می شود

وی در ادامه تاکید کرد: شاید یکسری مسائل را نتوانیم در دانشگاه هامطرح کنیم و به صلاح هم نباشد مثل روابط منطقه ای، سوریه، عراق، افغانستان، یمن،هسته ای و ... اما باید حتما بررسی های کارشناسی بر این موضوعات انجام شود.

 

محمود صادقی: کاری نکردم  مخلتائید صلاحیتم باشد

همچنین ایلنا نوشت محمود صادقی در مراسم روز دانشجو گفت: وزیر علوم تا این لحظه فراتر ازانتظارات ما ظاهر شده و آقای فرجی دانا گفتند زمانی که آقای غلامی رئیس دانشگاهبوعلی همدان بود این دانشگاه را از خاک بلند کرد.

عضو فراکسیون امید در خصوص بحث حضور زنان در ورزشگاه و اظهارت اخیرش گفت: متاسفانهتنها بخشی از حرف‌های من منتشر شد. من در دانشگاه گیلان گفتم که حقوق زنان فراتراز ورود به ورزشگاه است و اگر نگرش‌های ما به زنان اصلاح نشود، شاید ضربات جبرانناپذیری زده شود. ما باید به حقوق اصلی زنان بپردازیم. در فراکسیون زنان در اینمورد بحث شده است و ما از وزیر ورزش پیگیر هستیم. نباید مسئله جوری مطرح شود کهبگویند اصلاح‌طلبان شکمشان سیر است و دنبال مسائلی هستند که الویت نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از نمایندگانمجلس بخاطر تایید صلاحیت حرف نمی‌زنند گفت: نماینده‌ فارغ از دغدغه تایید صلاحیتباید به وظایف نمایدگی بپردازد من تا به حال کاری نکردم که مخل تایید صلاحیت منباشد.

  

29216

 

نظارت دانشگاه خاتمی استصوابی قضاییه مسائل تایید هستیم ادامه بررسی نباید برادر جمهورش اظهار بیشترین پاسخگویی شفافیت محمود فراکسیون صلاحیت حکومتی ورزشگاه همچنین صادقی سیاسی دانشجو مساله تواند دیگری مراسم منحرف سخنان وزیرش بنشینیم اصلاح