برگزیده ها

مازندمجلس: نائب رئیس مجلس ششم با بیان اینکه همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن تاکید دارند و این موضوع به اجماع ملی تبدیل شده است، گفت: هر کسی که بیشترین مسئولیت را دارد باید بیشترین پاسخگویی را هم داشته باشد.

مازندمجلس: محمدرضا خاتمی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی، اظهار کرد: پاسداشت جنبش دانشجویی از زمان تاسیس دانشگاه ها تا به امروز این فرصت را فراهم کرده است، گرچه امیدواریم این حرکت ها و تحرکات و برنامه هایی که می تواند در عرصه دانشگاه ها باشد فقط منحصر به 16 آذر نبوده و در طول سال شاهد آن باشیم.
به گزارش نامه نیوز نایب رییس مجلس ششم دربخشی دیگری از سخنان خود گفت: چیدمان سیاسی کشورمان بر اساس نظارت استصوابی است. درست یا غلط بودن آن را کاری نداریم  اما باید ببینیم این شیوه منجر به چه نتایجی شده است. آیا کسانی که در درون مجلس رفته اند و یا درون نهادهای مختلف نظام رفته اند، بعد از نظارت استصوابی پاک دست تر بودند یا آن زمان که نظارتی وجود نداشت؟ آیا این کارها و نظارت ها کار کشور را به پیش برده است؟ بسیاری از این مسائل بحث حقوقی است. در قانون اساسی نظارت های مختلفی اعم از نظارت بر صداوسیما و حتی مجلس خبرگان هم نظارت بر رهبری دارد اما آیا این نظارت ها استصوابی است؟ آیا می توان به صداوسیما گفت پول خود را کجا خرج کرده ای؟ چرا در همه جا نظارت استصوابی انجام نمی شود؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله فساد، اظهار کرد: آخر ما در چه مملکتی هستیم که می گویند برادر رییس جمهور فاسد است، برادر معاون اول فاسد است، برادر دو قوه هم همین طور و دختر رییس قوه قضاییه هم که آن مسائل هم مطرح شد. ما در مملکت نباید بنشینیم، آیا چنین چیزهای نباید بررسی شود؟ اگر وجود دارد ریشه این فساد در کجا است؟ چه ریشه یابی نمی شود؟
خاتمی ادامه داد: وضع قوه قضاییه را ببینید، آیا آن قوه قضاییه مستقل است؟ آیا در رسیدگی به پرونده های سیاسی و امنیتی واقعا استقلال قوه قضاییه رعایت می شود؟ نقش ضابط های قضایی؛ وزارت اطلاعات و سپاه چگونه است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین اظهار کرد: مساله شفافیت یکی از عواملی است که می تواند به فساد کمک کند. مگر می شود پشت درهای بسته بنشینیم و مسائل را حل کنیم و بعد بگوییم با فساد مبارزه کردیم، راه هایی که در دنیا برای مبارزه با فساد رفته اند چه بوده است؟ تا چه اندازه شفافیت داشته اند؟
خاتمی ادامه داد: مسئولیت دیگر پاسخگویی است، هر کسی بیشترین مسئولیت و اختیار را دارد باید بیشترین پاسخگویی را داشته باشد؟ ما چه حکومتی ساخته ایم که یک رییس دولتش هم سالم در نیامده است، نخست وزیرش که راس فتنه، یک رییس مجلس اش در حصر، یک رییس مجلس اش مغضوب، یک رییس مجلس اش منکوب، یک رییس جمهوراش که خدا بهش رحم کرد و از دنیا رفت، یک رییس جمهورش ممنوع التصویر، یک رییس جمهورش منحرف و آقای روحانی هم که از الان مشخص است.  نمی دانم چرا بررسی نمی کنید که در چه مملکتی هستیم که اینقدر در راس حکومت آدم فاسد مطرح می شود
وی در ادامه تاکید کرد: شاید یکسری مسائل را نتوانیم در دانشگاه ها مطرح کنیم و به صلاح هم نباشد مثل روابط منطقه ای، سوریه، عراق، افغانستان، یمن، هسته ای و ... اما باید حتما بررسی های کارشناسی بر این موضوعات انجام شود.
 
محمود صادقی: کاری نکردم  مخل تائید صلاحیتم باشد
همچنین ایلنا نوشت محمود صادقی در مراسم روز دانشجو گفت: وزیر علوم تا این لحظه فراتر از انتظارات ما ظاهر شده و آقای فرجی دانا گفتند زمانی که آقای غلامی رئیس دانشگاه بوعلی همدان بود این دانشگاه را از خاک بلند کرد.
عضو فراکسیون امید در خصوص بحث حضور زنان در ورزشگاه و اظهارت اخیرش گفت: متاسفانه تنها بخشی از حرف‌های من منتشر شد. من در دانشگاه گیلان گفتم که حقوق زنان فراتر از ورود به ورزشگاه است و اگر نگرش‌های ما به زنان اصلاح نشود، شاید ضربات جبران ناپذیری زده شود. ما باید به حقوق اصلی زنان بپردازیم. در فراکسیون زنان در این مورد بحث شده است و ما از وزیر ورزش پیگیر هستیم. نباید مسئله جوری مطرح شود که بگویند اصلاح‌طلبان شکمشان سیر است و دنبال مسائلی هستند که الویت نیست.
نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از نمایندگان مجلس بخاطر تایید صلاحیت حرف نمی‌زنند گفت: نماینده‌ فارغ از دغدغه تایید صلاحیت باید به وظایف نمایدگی بپردازد من تا به حال کاری نکردم که مخل تایید صلاحیت من باشد.
نظارت دانشگاه قضاییه مسائل استصوابی جمهورش سیاسی ادامه بررسی هستیم نباید برادر اظهار صادقی تایید صلاحیت ورزشگاه بنشینیم فراکسیون حکومتی فراتر بیشترین مسئولیت مبارزه شفافیت اصلاح پاسخگویی مساله صلاحیتم مراسم دانشجو تائید نکردم حکومت محمود منحرف تواند صداوسیما اینقدر وزیرش خاتمی دیگری سخنان مملکتی