برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی مدعی شد که محمد بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.

مازندمجلس: رویترز امروز با انتشار گزارشی از پرداخت کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.
رویترز مدعی شده است که این کمک مالی برای متقاعد کردن تشکیلات خودگردان از سوی ریاض برای  پذیرش تصمیم دونالد ترامپ درخصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس صورت گرفته است، موضوعی که محمود عباس آن را رد کرده و گفته است که این امر برای کمک به بودجه فلسطین در راستای رویارویی با تحریم های شدید رژیم صهیونیستی بوده است.
به نوشته رویترز مقام های سعودی در حالی اقدام آمریکا برای انتقال سفارت به بیت المقدس را محکوم کرده اند که به گفته مقام های دیگر کشورهای عربی، ریاض در پشت پرده از استراتژی آمریکا برای گفتگوهای سازش میان فلسطین و اسرائیل حمایت می کند.
رویترز همچنین در اینباره می نویسد: چهار مقام فلسطینی که نخواسته اند نامی از آنها منتشر شود اعلام کرده اند که محمد بن سلمان و محمود عباس در مورد جزئیات مذاکرات سازش پیشنهاد شده از سوی دونالد ترامپ و «جرارد کوشنر» داماد و مشاور وی که قرار است نیمه نخست سال ۲۰۱۸ برگزار شود با یکدیگر گفتگو کرده اند.
همچنین به نوشته این رسانه انگلیسی، محمد بن سلمان در دیدار خود با محمود عباس که ماه گذشته میلادی در ریاض انجام شد از وی خواسته تا از تلاش های دولت آمریکا در راستای گفتگوهای سازش استقبال کند.
آمریکا محمود رویترز فلسطین ترامپ سلمان سفارت المقدس راستای نوشته انتقال گفتگوهای همچنین خودگردان پذیرش عربستان دلاری تصمیم سعودی میلیون تشکیلات دونالد