برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: سلامت محصولات تاتو نیمه دائم عرضه شده در مترو از جانب سازمان غذا و دارو تائید نمی‌شود. این محصولات غیر بهداشتی بوده و فاقد برچسب‌های لازم از وزارت بهداشت است.

مازندمجلس:

رویا مرجانیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص مراحل تائید سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی گفت: اداره کل نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی پس از بررسی شرایط تولید، فرمولاسیون و ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی میکروبی و سایر موارد مرتبط به ارزیابی ایمنی و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی، اقدام به صدور مجوز‌های بهداشتی جهت تولید محصولات مذکور می‌کند.

وی افزود: به منظور اطمینان از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی، آزمایشات متعددی بر روی محصولات انجام شده و همه جوانب بررسی می‌شود.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: همه محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، دارای مجوز‌های بهداشتی از اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هستند و برچسب فارسی نویس، شماره پروانه بهداشتی ورود، پروانه ساخت، برچسب اصالت و سلامت معتبر برای محصولات وارداتی و تولید داخل به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


مرجانیان در خصوص فروش جوهر‌های تاتو نیمه دائم در متروی تهران عنوان کرد: اطمینانی به سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی فروخته شده در مترو وجود ندارد چرا که محصولات توزیع شده فاقد برچسب‌های مذکور و مجوز‌های بهداشت است. در حال حاضر محصولاتی تحت عنوان تاتو نیمه دائم در قالب اسپری و مایع توسط دستفروشان عرضه می‌شود که فاقد پروانه ساخت بوده و مصرف آن عوارض سویی دارد.

وی اذعان داشت: سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی عرضه شده از سوی دستفروشان مترو به هیچ عنوان مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست و غیر بهداشتی محسوب می‌شوند بنابراین مردم نباید به این محصولات اطمینان کنند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با ارسال پیام به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ از اصالت و سلامت محصولات وارداتی و تولید داخلی اطمینان حاصل کرده و پروانه ساخت محصولات را بررسی کنند.

بهداشتی محصولات آرایشی سلامت اداره پروانه تولید عنوان مجوز‌های اطمینان تائید بررسی وارداتی اصالت دستفروشان متروی شماره مذکور مرجانیان برچسب تهران