برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مجتمع در حال ساخت در عرصه باغ تاریخی خاندان فرمانفرما حریم این محوطه ثبت ملی را مخدوش کرده است.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، ستون های آبی رنگ وسط باغ تاریخی فرمانفرما سبز شده اند. شواهد نشان می دهد بخشی از درخت های این باغ خشک شده و بخش دیگر نیز به طرز عجیبی حرص شده اند تا مانع ساخت یک مجتمع عجیب در این باغ تاریخی نشوند. 

مجتمعی که حریم باغ تاریخی فرمانفرما را مخدوش کرده و نمای سر در زیبای این باغ را تحت شعاع قرار داده همچون غولی خفته در زمین است. این مجتمع 11 طبقه زیر زمین دارد و مشخص نیست براساس کدام استاندارد ها اجازه ساخت این مجتمع با 11 طبقه زیر زمین در یک باغ تاریخی داده شده است. باغی که در کنار درختان گرانبهایش، بخشی از تاریخی منطقه تجریش است.

 نرود/ ساخت و ساز در حریم باغ تاریخی فرمانفرما / غولی با 11 طبقه زیرزمین در عرصه یک باغ تاریخی

سپیده سیروس نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: برای ساخت و ساز در این منطقه شکایت کرده ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

در حالی که تابلو اطلاعات بنا، خبر از ثبت ملی بودن کل باغ می دهد، معاون میراث فرهنگی تهران می گوید: تنها سر در این باغ ثبت است. برای ثبت کل باغ پرونده کاملی را فرستادیم اما به دلیل تغییرات تنها سر در در فهرست آثار ملی ثبت شد. 

نرود/ ساخت و ساز در حریم باغ تاریخی فرمانفرما / غولی با 11 طبقه زیرزمین در عرصه یک باغ تاریخی

گفتنی است، باغ فرمانفرما به انستیتو پاستور وقف شده و اکنون شعبه ای از انستیتو پاستور در آن فعال است.

تاریخی فرمانفرما مجتمع میزان فرهنگی تهران انستیتو پاستور میراث منطقه خبرنگار جامعه خبرگزاری گزارش معاون