برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی می‌تواند در عرصه ایجاد شغل در کشور کمک کند.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، نخستین نشست خبری علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تشریح عملکرد ۱۰۰ روز نخست دوره جدید مدیریت این سازمان و تشریح برنامه‌های اینده برگزار شد.

وی در این نشست خبری ضمن تبریک ثبت دو پرونده چوگان و کمانچه در فهرست میراث ناملموس یونسکو گفت: ثبت این دو پرونده با توجه به ادعا‌های کشور‌های همسایه موضوعی چالشی بود.

مونسان با اشاره به نقش سازمان میراث در پاسداشت میراث فرهنگی اظهارکرد: امیدواریم در دو حوزه دیگر مسئولیت‌های این سازمان نیز بتوانیم به ویژه در اقتصاد کشور نقش بازی کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: این سازمان می‌تواند نقش خوبی در ایجاد شغل ایفا کند و برای این موضوع در سال آینده برنام داریم.

معاون رییس جمهور با اشاره به ویژگی صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۳۷ هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد شده و امیدواریم در سال اینده بتوانیم ۷۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد کنیم.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی با حداقل سرمایه می‌توان شغل ایجاد کرد. با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون تومانی در صنایع دستی شغل ایجاد می‌شود که به توزیع ثروت در کشور نیز کمک می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است...

صنایع میراث ایجاد فرهنگی بتوانیم امیدواریم سرمایه اشاره افزود تشریح میلیون مونسان اینده پرونده