برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی موقتا رای‌گیری درباره پیش‌نویس قانون "|قدس یکپارچه‌"| را با توجه به موج خشم جهانی از تصمیم ترامپ درباره قدس به تعویق انداخت.

مازندمجلس:  به نقل از شبکه دو رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  این رژیم رای‌گیری در خصوص پیش‌نویس قانون " قدس یکپارچه" را به تعویق انداخت.
نتانیاهو تصمیم گرفته که پیش‌نویس این قانون را این هفته به رای نگذارد.
تصویب این طرح ۸۰ رای عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را می‌طلبد.
این شبکه عبری زبان به نقل از افراد نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد که آن‌ها می‌ترسند که این قانون دولت آمریکا را به دردسر بیندازد و قانون مذکور روند مذاکرات آتی با فلسطینی‌ها را سخت خواهد کرد.
طبق گزارش شبکه دو رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس این قطعنامه حداقل تا پایان سفر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی به تعویق خواهد افتاد.
سایت خبری عبری "واللا" پیشتر گزارش داده بود، پارلمان هفته جاری قانون قدس یکپارچه را تصویب می‌کند.
به گزارش این سایت، قرار بود این قانون برای بررسی دوم و سوم در روز دوشنبه یعنی فردا به پارلمان برود.
به موجب متن این قانون، هر گونه تغییر در وضعیت قدس یا انتقال اراضی آن مستلزم رای موافق اکثریت ۸۰ عضوی کنست خواهد بود که این هر گونه انجام مذاکره با فلسطینی‌ها را درباره آینده شهر برای هر نخست وزیر اسرائیلی سخت می‌کند.
به گزارش این سایت، تصویب این قانون از سوی کنست به تنش سیاسی که اکنون در پی تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس ایجاد شده، می‌افزاید.
این قانون جبهه سیاسی تقریبا ناممکنی را برای هر نخست وزیر اسرائیلی به وجود می‌آورد که می‌خواهد با فلسطینی‌ها درباره قدس مذاکره کند و به نوعی امکان مذاکره درباره قدس را می‌گیرد.

قانون گزارش نتانیاهو درباره تصویب پارلمان مذاکره فلسطینی‌ها صهیونیستی تعویق پیش‌نویس سیاسی می‌کند اسرائیلی اراضی تصمیم رای‌گیری انداخت یکپارچه آمریکا ترامپ